کشف بیش از ۹۷ هزار عدد انواع تجهیزات بهداشتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از شناسایی و پلمب ۸۹۳ واحد صنفی و مرکز توزیع تجهیزات بهداشتی متخلف به همراه کشف بیش از ۹۷ هزار عدد انواع تجهیزات بهداشتی در سراسر کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سردار محمد رضا مقیمی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع و همه گیر شدن ویروس کرونا و کمبود برخی اقلام بهداشتی در سطح کشور، پلیس امنیت اقتصادی طرح تشدید مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای بهداشتی را در اولویت مأموریت خود قرار داده است.

وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی پیش بینی، پیشگیری و مقابله با احتکار و قاچاق کالاهای سلامت محور که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، با تمام توان مقابله می‌کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از واحدهای صنفی، مراکز توزیع و عرضه تجهیزات بهداشتی و انبارها طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ هزار و ۳۸۲ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۳۸ هزار و ۲۵۰ عدد دستکش، ۳۰ هزار و ۳۰۹ عدد انواع ماسک و ۲۸ هزار و ۸۲۳ عدد انواع مواد ضد عفونی کننده، موادشوینده و لوازم بهداشتی، انواع تجهیزات پزشکی کشف و همچنین ۸۹۳ مرکز عرضه متخلف تجهیزات بهداشتی نیز پلمب شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تجهیزات بهداشتی مکشوفه به وزارت بهداشت و درمان و در استان‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل شد، گفت: در این خصوص ۴۳ محتکر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی درباره احتکار در سراسر کشور است و با مد نظر قرار دادن شعار سال به نام “جهش تولید” به صورت مستمر و جدی در حمایت از تولید داخلی با تمام ابعاد قاچاق کالا و ارز، احتکار و … قاطعانه و مؤثر با مخلان نظام اقتصادی کشور مبارزه می‌کند.

سردار مقیمی درپایان خاطرنشان کرد: درخواست و تقاضای پلیس از مردم عزیز سراسر کشور این است که به محض اطلاع از هرگونه احتکار و قاچاق کالای بهداشتی، موضوع را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهی در “کشف بیش از ۹۷ هزار عدد انواع تجهیزات بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 2 =