ژاپن ممکن است داروی آویگان را به عنوان درمان کووید ۱۹ به طور رایگان به کشورهای دیگر توزیع کند

یوشیحید سوگا ، دبیر كابینه ژاپن، روز جمعه گفت كه دولت در نظر دارد به طور رایگان داروی آویگان را به سایر كشورهایی كه می خواهند از داروی آنفولانزا برای معالجه بیماران مبتلا به كورونا ویروس استفاده كنند ، پخش كند.

سوگا در یک کنفرانس خبری گفت: “حدود 30 کشور از طریق مجاری دیپلماتیک به ژاپن برای تهیه داروی آویگان درخواست داده اند. “ما در حال هماهنگی هستیم تا بتوانیم تعداد لازم را به طور رایگان برای کشورهایی که مایل به تهیه آن هستند تحویل کنیم.”

این دارو که توسط یکی از شرکت های فوجی فیلم هولدینگز تهیه شده است ، برای درمان COVID-19 ، بیماری ناشی از ویروس کرونا، مؤثر است.

سخنگوی ارشد دولت ژاپن گفت: “ما قصد داریم تحقیقات بالینی را در مورد آویگان با کشورهایی که مایل به همکاری هستند ، گسترش دهیم.”

نخست وزیر ژاگن شینزو آبه روز 28 مارس در یک کنفرانس خبری گفت دولت برای توسعه واکسن و داروها برای مبارزه با ویروس ایجاد کننده پنومونی تلاش خواهد کرد.

شرکت شیمیایی فوجی فیلم تویوما گفته است: از روز سه شنبه آزمایش های بالینی را برای ارزیابی اثربخشی آویگان که به Favipiravir نیز معروف است برای معالجه COVID-19 آغاز کرده است.

مطالعه محققان دانشگاه ووهان و سایر مؤسسات چین مواردی را نشان داده است که در آن آویگان در برابر coronavirus جدید خصوصاً برای افرادی که علائم خفیف دارند موثر بوده است.

Avigan به عنوان داروی آنفولانزا در ژاپن تولید و ذخیره شد. امید است که در نهایت بتواند برای درمان بیماری های ناشی از کنه و سایر بیماری ها از جمله ابولا مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: ژاپن تایمز

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

4.9/5 - (19 امتیاز)

دیدگاهی در “ژاپن ممکن است داروی آویگان را به عنوان درمان کووید ۱۹ به طور رایگان به کشورهای دیگر توزیع کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + چهار =