چه کسانی بیشتر در خطر آنفولانزا خوکی هستند؟

براساس مطالعه‌ای که در وب سایت دانشگاه میشیگان(UM) منتشر شده، بزرگسالان دارای چاقی، مستعد ابتلا به آنفولانزاH1N1 و ویروس آنفولانزای خوکی هستند.

ویروس H1N1 در سال ۲۰۰۹ به‌سرعت در جهان گسترش یافت و سازمان جهانی بهداشت همه‌گیری جهانی یا پاندمی آن را اعلام کرد.

محققان داده‌های بیش از ۱۵۰۰ فرد را در ماناگوا و نیکاراگوئه مورد بررسی قرار دادند و درنهایت دریافتند، بزرگسالان دارای چاقی در مقایسه با افراد فاقد چاقی، دو برابر بیشتر به عفونت H1N1 مبتلا شده‌اند.

در حالی که مکانیسم پیوند چاقی با افزایش شدت بیماری هنوز شناخته نشده است، التهاب مزمن با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد و با بیماری‌های مزمن همراه است. محققان گفته‌اند که مطالعات جداگانه نشان داده است که چاقی باعث کاهش سطح سیتوکین ضد التهاب می‌شود.

هانا مایر، محقق این پژوهش می‌گوید: «این تحقیق از این جهت مهم است که چاقی در سراسر جهان به سرعت در حال افزایش است و از دهه 70 تقریباً سه برابر شده است؛ اگر چاقی با افزایش خطر همراه باشد این مسئله می‌تواند منجر به افزایش بیماری‌های گوناگون شود.

اوبری گردون، محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: به تازگی  یک مطالعه جدید نشان داده نوعی از عفونت H1N1  در چین می‌تواند به همه گیری تبدیل شود و همین موضوع بر اهمیت ادامه این نوع تحقیقات حتی در مواجهه با بیماری همه گیر COVID-19 صحه گذاری کند.

وی ادامه داد: اگرچه ما در وسط یک بیماری همه گیر هستیم، اما نمی‌توانیم از ظهور ویروس‌های دیگر، به ویژه آنفولانزا غافل شویم.

علائم این نوع آنفولانزا هم کاملاً شبیه آنفولانزا فصلی و شامل سرفه، تب، گلودرد، گرفتگی یا آبریزش بینی، سردرد، لرز و خستگی است.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (19 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 13 =