مطالعات تأیید می‌کند که پوشیدن ماسک در مدارس باعث کاهش شیوع کرونا می‌شود

دو مطالعه جدید، که توسط CDC منتشر شده است، شواهد محکمی از شیوه‌های جهانی پوشیدن ماسک در مدارس برای کاهش میزان شیوع کرونا ارائه می‌دهد.

تحقیقی که در ماه‌های ژوئیه و آگوست انجام شد، بینش‌هایی درباره نحوه گسترش نوع دلتا در کودکان ارائه می‌دهد.

اولین مطالعه شیوع کووید-19 را در حدود 1000 مدرسه دولتی آریزونا در شش هفته اول سال تحصیلی 2021/22 مورد بررسی قرار داد.

مک کالو، یکی از نویسندگان از دانشگاه آریزونا، می‌گوید: شروع زودهنگام سال تحصیلی آریزونا آن را به یک ناقوس عالی برای بقیه کشور تبدیل می‌کند.

سال تحصیلی در آریزونا، خیلی زود آغاز می‌شود، بنابراین ما این مزیت را داشتیم که بتوانیم داده‌های سال تحصیلی جدید را زودتر از آنچه برای بقیه کشور ممکن بود، بررسی کنیم.

آیا زدن ماسک در مدارس تاثیری دارد؟

این تحقیق نشان داد که در شش هفته اول سال تحصیلی 24 درصد از مدارس فاقد ماسک مجبور به شیوع کرونا شده‌اند. این عدد در مدارسی که ماسک جهانی داشتند فقط هشت درصد است.

محققان در مطالعه تازه نوشتند: پس از تعدیل عوامل گیج کننده توصیف شده، احتمال شیوع کووید-19 مرتبط با مدرسه در مناطق بدون نیاز به ماسک 3.5 برابر بیشتر از مناطق با نیاز به ماسک اولیه بود.


آنتی بادی کرونا تا چه زمانی در بدن کودکان باقی می‌ماند


مطالعه دوم زاویه متفاوتی در مورد این موضوع داشت. در این مطالعه موارد کووید -19 کودکان در سراسر ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفتند.

میزان افزایش پرونده‌ها پس از شروع سال تحصیلی در شهرستانهایی با دستور ماسک مدارس و شهرستانهایی که مجوز استفاده از ماسک مدرسه را نداشت مورد بررسی قرار گرفت.

محققان فقط شهرستانهایی را در بر گرفتند که همه مدارس از الزامات مشابهی برخوردار بودند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که مناطقی که نیاز به ماسک در مدارس دارند در مقایسه با آن دسته از کشورهایی که نیازی به ماسک ندارند، در موارد ابتلا به کووید-19 در کودکان افزایش چشمگیری داشته‌اند.

مدیر CDC گفت: ماسک‌های جهانی در مدارس برای جلوگیری از شیوع بیماری و کاهش خطر انتقال ویروس به خانه کودکان آسیب پذیر، کار می‌کنند. این برای همیشه نیست؛ این در حال حاضر است.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 3 =