وظیفه سلول های جدید کشف شده در قلب

دانشمندان سلول های جدید در قلب کشف کردند. این سلول‌ها که نکسوس گلیا نامیده می‌شوند، به تنظیم ضربان و ریتم قلب کمک می‌کنند و ممکن است درک جدیدی از برخی نقص‌ها و بیماری های قلبی باز کند.

سلول‌های گلیال در مغز و سیستم عصبی یافت می‌شوند، جایی که پشتیبانی و ساختار نورون‌ها را فراهم می‌کنند.

آنها همچنین می‌توانند در برخی از اندام‌های اصلی یافت شوند، جایی که سیستم عصبی محیطی به داخل آنها گسترش می‌یابد، اما تاکنون هیچ سلول گلیالی در قلب یافت نشده است. بنابراین برای مطالعه جدید، محققان دانشگاه نوتردام شروع به جستجوی آنها کردند.

سلول های نکسوس گلیا

محققان هنگام بررسی قلب گورخرماهی، سلول‌هایی شبیه آستروسیت‌ها، نوعی سلول گلیال موجود در مغز، یافتند. تحقیقات بعدی همچنین سلول های جدید را در قلب موش و انسان نیز نشان داد.

سلول های جدید که آن را نکسوس گلیا نامیدند. این سلول ها در مجرای خروجی قرار دارند که بخشی از ساختاری است که خون در مسیر خروج از قلب از آن عبور می‌کند.

تحقیقات بیشتر نشان داد که نکسوس گلیا نقش کلیدی در تنظیم ضربان و ریتم قلب دارد. هنگامی که تیم سلول ها را از قلب حیوانات خارج کردند، ضربان قلب آنها افزایش یافت.

در حیواناتی که به گونه‌ای مهندسی شده بودند که فاقد ژنی باشند که رشد سلول‌های گلیال را هدایت کند، ضربان قلب آنها نامنظم شد.

تیم می‌گوید که این کشف می‌تواند برای انواع خاصی از نقایص و بیماری‌هایی که بر قلب تأثیر می‌گذارند، پیامدهایی داشته باشد.

برخی از این شرایط با ضربان قلب نامنظم یا سریع همراه است، و به طرز جالبی، بسیاری از نقایص مادرزادی قلب در مجرای خروجی قرار دارند، جایی که نکسوس گلیا پیدا شده است.

دانشمندان می‌گویند که هنوز خیلی زود است که بگوییم، اما این یافته می‌تواند راه های جدیدی را برای تحقیقات آینده باز کند.

کودی اسمیت، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: ما به طور کامل عملکرد این سلول‌ها را نمی‌دانیم، اما این مفهوم که اگر از شر آنها خلاص شوید، ضربان قلب افزایش می‌یابد، می‌تواند آن را به برخی از موارد بیماری مرتبط کند.

من فکر می کنم این سلول های گلیال می‌توانند نقش بسیار مهمی در تنظیم قلب ایفا کنند. این یک کشف است که اکنون ما 100 سوال داریم که حتی نمی‌دانستیم وجود دارند، بنابراین ما آنها را دنبال می‌کنیم تا این مسیری را که قبلاً هرگز مطالعه نشده بود کشف کنیم.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =