نخستین محموله کمک های اقلام بهداشتی قطر به ایران ارسال شد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه از ارسال نخستین محموله کمک های بهداشتی کشور قطر به میزان بیش از پنج و نیم تن اقلام بهداشتی و درمانی به ایران خبر داد.

گفتنی است این محموله وارد ایران شده و قرار است برای توزیع در مراکز بهداشتی و بیمارستانی کشور در اختیار وزارت بهداشت و ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا قرار گیرد.

صندوق توسعه قطر (QFFD) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که قطر به‌ منظور حمایت از مقابله ایران با ویروس جدید کرونا «کووید-۱۹» به این کشور حدود ۶ تن بسته حاوی تجهیزات و لوازم پزشکی ارسال و تأکید کرد که قطر به حمایت از تلاش‌های بین‌المللی به منظور مقابله با کرونا ادامه خواهد داد.

رسانه‌های قطر پیش از این اعلام کرده بودند که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دستور داده هر چه سریعتر کمک‌های پزشکی مورد نیاز برای مقابله با کرونا، به ایران ارسال شود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز شنبه ۲۴ اسفند ماه در توئیترش به کمک‌های ارسالی از سوی برخی کشورها برای مقابله ایران با شیوع کرونا اشاره کرد و نوشت: «در پی توئیت و تماس تلفنی ظریف و همچنین تلاش‌های سفارتخانه‌های ایران، علاوه بر کمک‌های چین، ترکیه، امارات عربی متحده، آلمان، فرانسه و انگلیس، کمک‌های نقدی و تجهیزات پزشکی از ژاپن، قطر، جمهوری آذربایجان و روسیه دریافت شده است.»

گفتنی است صبح دوشنبه نیز کمک‌های انسان دوستانه ازبکستان شامل مقادیری اقلام بهداشتی و درمانی به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا توسط یک هواپیمای این کشور به ایران ارسال شد.

منبع: فارس

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهی در “نخستین محموله کمک های اقلام بهداشتی قطر به ایران ارسال شد

  1. کشورها باید به یکدیگر در این بیماری کرونا به یکدیگر کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 12 =