فواید زنجبیل برای سلامتی

زنجبیل گیاهی گل دهنده از خانواده Zingiberaceae و دارای سابقه طولانی استفاده به عنوان یک داروی سنتی است. این مقاله از فواید زنجبیل بر روی سلامتی صحبت می‌کند.

با میکروب ها می‌جنگد

برخی ترکیبات شیمیایی موجود در زنجبیل تازه به بدن شما کمک می‌کند تا میکروب ها را دفع کند. آنها به ویژه در جلوگیری از رشد باکتری مانند اشریشیا کلی و شیگلا مهارت دارند و همچنین ممکن است ویروس هایی مانند RSV را از بین ببرند.

دهان شما را سالم نگه می‌دارد

قدرت ضد باکتری آن نیز ممکن است لبخند شما را روشن تر کند. ترکیبات فعال موجود در زنجبیل به نام gingerols از رشد باکتریهای دهانی جلوگیری می‌کند. این باکتری ها همان مواردی هستند که می‌توانند باعث بیماری پریودنتال، یک عفونت جدی لثه شوند.

حالت تهوع را آرام می‌کند

داستان افراد ممکن است درست باشد: زنجبیل به شما کمک می‌کند تا معده، به ویژه در دوران بارداری را تسکین دهید.

این ممکن است با تجزیه و از بین بردن گازهای تجمع یافته در روده های شما کار کند. همچنین ممکن است به رفع بیماری دریایی یا حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی کمک کند.

عضلات دردناک را تسکین می‌دهد

این گیاه درد عضلانی را در محل از بین نخواهد برد، اما ممکن است با گذشت زمان درد را کاهش دهد. در برخی مطالعات، افراد مبتلا به درد عضلانی ناشی از ورزش که زنجبیل مصرف کردند، درد روز بعد از افرادی که این درد را نداشتند، کمتر بود.

علائم آرتروز را تسکین می‌دهد

زنجبیل یک ضد التهاب است، به این معنی که تورم را کاهش می‌دهد. این ممکن است به ویژه برای درمان علائم آرتریت روماتوئید و آرتروز مفید باشد.

ممکن است با مصرف زنجبیل از طریق دهان یا با استفاده از کمپرس یا وصله زنجبیل روی پوست خود از درد و تورم رهایی یابید.

رشد سرطان را مهار می‌کند

برخی مطالعات نشان می‌دهد که مولکول های فعال زیستی در زنجبیل ممکن است رشد برخی از سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ، معده، تخمدان، کبد، پوست، پستان و پروستات را آرام کند. اما برای بررسی صحت این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

قند خون را کاهش می‌دهد

یک مطالعه کوچک اخیر نشان داد که زنجبیل ممکن است به بدن شما در استفاده بهتر از انسولین کمک کند. برای بررسی اینکه آیا واقعا می‌تواند به بهبود سطح قند خون کمک کند یا خیر، مطالعات بزرگتری لازم است.

کلسترول را کاهش می‌دهد

یک دوز روزانه آن ممکن است به شما کمک کند تا با سطح کلسترول “بد” یا LDL مقابله کنید. در مطالعه اخیر، مصرف 5 گرم زنجبیل در روز به مدت 3 ماه باعث کاهش کلسترول LDL در افراد به طور متوسط 30 امتیاز شد.

در برابر بیماری محافظت می‌کند

زنجبیل مملو از آنتی اکسیدان است، ترکیباتی که از استرس و آسیب به DNA بدن شما جلوگیری می‌کنند. آنها ممکن است به بدن شما کمک کند تا در برابر بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا‌، بیماری های قلبی و ریه ها مقابله کنید، به علاوه باعث افزایش پیری سالم می‌شوند.

سوهاضمه را برطرف می‌کند

اگر با سوهاضمه مزمن دست و پنجه نرم می‌کنید، زنجبیل می‌تواند تا حدی تسکین دهد. زنجبیل قبل از غذا ممکن است سیستم شما را سریعتر خالی کند و زمان کمتری برای نشستن غذا و ایجاد مشکل ایجاد کند.

منبع: webmd

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + سیزده =