سال گذشته به بیش از یک میلیون بیمار خارجی خدمات درمانی ارائه شده است

[ad_1]

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید کریمی با بیان اینکه حضور بیمار، فرایند درمان و ترخیص باید نظام‌مند و مطابق با استانداردهای جهانی باشد، افزود: در سال ۹۹ بیش از ۸۰ هزار بیمار بستری با ویزای درمانی به ایران مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند. این تعداد جدا از بیمارانی است که به صورت سرپایی یا در مراکز جراحی محدود خدمات مورد نیاز را دریافت کرده اند.
کریمی اظهارداشت: از نظر تعداد، بیماران از ۹۹ کشور به ایران مراجعه کردند که بیشتر آنها از کشورهای همسایه همچون افغانستان، عراق، آذربایجان و عمان بوده اند.
وی ادامه داد: با همکاری و تعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال تشکیل مجموعه‌ای هستیم که بتوانیم بیماران را از مبدا کاملاً منطبق با استانداردها به ایران بیاوریم و آخرین پروتکل های درمانی به روز شده را اجرا و بعد از درمان دوباره به کشور مبدا برگردانیم.کریمی  اضافه کرد: اکنون ۲۰۰ مرکز پزشکی، دارای مجوز پذیرش بیمار خارجی (IPD) هستند که از این تعداد ۱۸۶ مورد بیمارستان  و ۱۴ مرکز جراحی به صورت کلینیک های کوچک برای اعمال جراحی محدود فعالیت می کنند. این مراکز در  ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی و تحت نظارت وزارت بهداشت مستقر و در حال فعالیت هستند.معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه همه خدمات پزشکی در کشور قابل ارائه است، افزود: خدمات موسسه رویان در زمینه سلولی مولکولی ناباروری، پیوند مغز استخوان، پیوند اعضا (مشروط به اینکه گیرنده و دهنده هر دو از یک کشور باشند)، اعمال جراحی بزرگ قلب، جراحی های مرتبط به ارتوپدی، اعمال جراحی چشم، جراحی پلاستیک و زیبایی، پوست و مو، دندانپزشکی و ایمپلنت ها از جمله بزرگترین اقداماتی است که در کشور به بیماران خارجی ارائه می شود.کریمی اضافه کرد: سال ۹۹ سالی همراه با پاندمی کرونا بود. ان‌شاءالله با فروکش کردن این ویروس خدمات چندین برابر ارائه خواهد شد. ایران از جمله کشورهای پیشرفته علمی و باتجربه در زمینه پزشکی است و به دلیل توانمندی‌هایی که در این حوزه وجود دارد هر ساله تعداد زیادی بیمار از کشورهای مختلف تقاضا دارند به ایران مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص طب سنتی گفت: ایران به دلیل قدمت تاریخی، طب سنتی قوی دارد. مطالب در این زمینه به صورت علمی استخراج و به شکل پروتکل درمانی جهت استفاده در سلامتکده ها تدوین و ابلاغ می شوند.  سلامتکده ها نیز موظفند مطابق این  پروتکل ها، خدمات را به بیماران ارائه دهند.وی افزود: به دلیل فضای نمایشگاه از ۱۴ بیمارستان جهت ارائه توانمندی‌ها دعوت کرده ایم تا زمینه ای برای آشناسازی خدمات درمانی کشور باشد. در صورت تمایل بقیه بیمارستان ها و مراکز دارای مجوز نیز خدمات را در اختیار قرار می‌دهند. 

[ad_2]

Source link

5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =