سازمان بهداشت جهانی درباره عملکرد خودش در پاندمی کرونا به شکل مستقل تحقیق می‌کند

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که یک تحقیقات مستقل را درباره نحوه پاسخش به همه‌گیری کرونا ویروس به جریان خواهد انداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه این خبر در حالی از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر حملاتش را علیه این سازمان از سر گرفته و آن را عروسک خیمه شب بازی چین توصیف و تهدید به قطع دائم بودجه آمریکا برای این سازمان کرد.

واشنگتن در جدال شدیدی با پکن بر سر مسئله همه گیری کرونا ویروس در جهان قرار داشته و در عین حال سازمان بهداشت جهانی که روز دوشنبه اولین اجلاس مجازی مجمع خود را آغاز کرد را هم از این بابت هدف حمله قرار داده است.

در عین حال اتحادیه اروپا در یک قطعنامه خواستار یک ارزیابی بی طرف، مستقل و جامع درباره چگونگی پاسخ بین المللی به همه‌گیری کرونا ویروس شده است.

تد روس آدهانوم مدیرکل سازمان بهداشت جهانی با اذعان به وجود نواقصی در پاسخ دهی این سازمان در اجلاس مجازی مجمع بهداشت جهانی از تقاضاها برای تحقیقات درباره این پاسخ استقبال کرد.

او گفت: من در سریع ترین زمان مناسب یک روند مستقل ارزیابی را به جریان خواهم انداخت تا به موجب آن به بررسی تجارب به دست آمده و درس‌های فرا گرفته شده پرداخته و توصیه‌هایی را به منظور بهبود آمادگی برای همه گیری ویروس و پاسخ دهی به آن در سطح ملی و جهانی ارائه کنیم.

او خاطرنشان کرد: اما یک چیز هر چه بیشتر روشن می شود و آن این است که جهان هرگز نباید مثل قبل باشد.

وی افزود: ما نیاز نداریم که یک بررسی به ما بگوید همه ما باید هر آنچه که در توان ما باشد به منظور اطمینان حاصل کردن از عدم رخداد مجدد این اتفاقات انجام دهیم.

مجموعه گسترده‌ای از رهبران و وزیران بهداشت کشورها تلاش‌های سازمان بهداشت جهانی را تحسین کردند اما الکس ایزار وزیر بهداشت آمریکا گفت: شکست این سازمان در به دست آوردن و ارائه اطلاعات حیاتی درباره ویروس کوید۱۹ به قیمت جان انسان ها تمام شد.

5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =