رئیس اداره صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی: امسال توانستیم ظرفیت‌های تولیدی را چند برابر کنیم.

صادرات اقلام پزشکی مقابله با کرونا تا زمانی ادامه خواهد داشت که ببینیم وضعیت ادامه و شیوع کرونا به چه صورت پیش خواهد رفت و خوشبختانه امسال جزء سال هایی است که از همان ابتدای سال توانستیم جهش تولید را در حوزه تجهیزات پزشکی محقق کنیم.

مهندس مهدوی در ابتدا گفتند: پس از شیوع کرونا و همه گیری آن، خیلی از تولید کنندگان ما ظرفیت های تولید خود را تا سه برابر و حتی تا پنج برابر اضافه کردند. همچنین در تولید ماسک و کاورال نیز تولیدکنندگان جدیدی وارد عرصه تولید شدند و کمک کردند تا نیازهای کشور برطرف شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه از حدود یک ماه پیش و تقریبا اواسط اردیبهشت به بعد، در حوزه تولید کاورال و گان، ماسک  N95 و مانیتورهای علائم حیاتی، شیلد، کیت های سرولوژی تشخیص آنتی بادی های کرونا توانستیم به مازاد تولید و مازاد نیاز کشور برسیم و الان امکان صادرات این اقلام مهیاست.

پس از شیوع کرونا و همه گیری آن، خیلی از تولید کنندگان ما ظرفیت های تولید خود را تا سه برابر و حتی تا پنج برابر اضافه کردند

مهندس مهدوی در این خصوص ادامه داد: امیدواریم نیاز کشور در خصوص ماسک های سه لایه هم برطرف شود تا بتوانیم امکان صادرات این وسیله بهداشتی را هم فراهم کنیم.

رئیس اداره صادارت تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت گفت: جالب است که هم کشورهای همسایه مانند عراق، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقستان و هم کشورهای اروپایی و آمریکایی جنوبی و لاتین در خواست های زیادی از ما در خصوص  محصولات و تجهیزات پزشکی که در حوزه کرونا تولید کرده ایم، داشته اند و در حال مذاکره و بعضا ارسال محصولات هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع کرونا، مدتی نتوانستیم صادرات خوبی داشته باشیم، بیان کرد: با توان تولیدی ای که در خصوص تجهیزات پزشکی در این مدت ایجاد شد و با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری، خوشبختانه امسال جزء سال هایی است که از همان ابتدای سال توانستیم جهش تولید را در حوزه تجهیزات پزشکی محقق کنیم.

در ادامه او گفت: از ابتدای امسال توانستیم ظرفیت های تولیدی را چند برابر کنیم و حوزه های مختلف وارد عرصه تولید شدند و خط تولیدهای جدید به خطوط تولید ما اضافه شد و همه ی این ها جزء دستاوردهای ما در حوزه تجهیزات پزشکی پس از شیوع کرونا بوده است.

صادرات اقلام پزشکی مقابله با کرونا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟| مصاحبه اختصاصی

خوشبختانه امسال جزء سال هایی است که از همان ابتدای سال توانستیم جهش تولید را در حوزه تجهیزات پزشکی محقق کنیم

مهدوی در خصوص صادرات دستکش هم به بهداشت نیوز گفت: در خصوص دستکش هنوز نیاز داخلی به طور کامل رفع نشده و نتواسته ایم صادرات داشته باشیم و باید ببینیم در ماه های آینده وضعیت داخل چطور می شود که در صورت مازاد تولید، صادرات این وسیله پزشکی مقابله با کرونا را هم داشته باشیم.

او اظهار داشت: در خصوص مواد ضد عفونی کننده هم به تازگی اجازه صادرات داده شده چون تولید خوبی داشته ایم و به مرحله ای رسیده ایم که امکان صادرات آن را پیدا کنیم.

در ضمن مهندس مهدوی عنوان کرد: صادرات اقلام پزشکی مقابله با کرونا تا زمانی ادامه خواهد داشت که ببینیم وضعیت ادامه و شیوع کرونا  به چه صورت پیش خواهد رفت، البته ما ذخایر استراتژیک داریم اما ممکن است زمانی اتفاقات پیش بینی نشده بیفتد و این باعث شود جلوی صادرات را بگیریم چون تأمین نیاز داخل برایمان در اولویت است.

وی در این زمینه افزود: البته صنایع داخلی ما خیلی هوشمند عمل می کنند تا بتوانیم نیاز داخل را خیلی هوشمندانه تأمین کنیم و نگذاریم صادرات نیز لطمه بخورد.

رئیس اداره صادارت تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت  در آخر به بهداشت نیوز گفت: خوشبختانه فرصت خوبی برای صادرات ایجاد شده و امیدواریم کسانی که صادر کننده اقلام پزشکی هستند، در این فرصتی که ایجاد شده بتوانند کالاهای خود را به عنوان کالای سلامت محور در کشورهای مقصد ثبت کنند. چون وقتی محصولاتشان ثبت شود، نه در این برهه ی خاص بلکه سالیان سال می توانند به آن کشورها صادرات داشته باشند.

منبع: بهداشت نیوز

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهی در “رئیس اداره صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی: امسال توانستیم ظرفیت‌های تولیدی را چند برابر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =