درمان سریع‌تر بیماری کووید-۱۹ با استفاده از روش‌های جدید داروسازی

روز شنبه پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، در این شیوه جدید، محققان ابتدا مکانیزم‌های مولکولی باکتری‌ها را استخراج کرده و سپس از این مکانیزم‌ها برای تولید دارو در یک محیط امن و ارزان قیمت با سرعتی غیرقابل رقابت استفاده می‌کنند که باعث درمان سریع‌تر بیماری کووید-۱۹ خواهد شد.

این فناوری پیش از این برای تولید داروهای پروتئینی به منظور درمان سرطان مورد استفاده محققان قرار گرفته است، اما با شیوع سریع ویروس جدید کرونا محققان با ایجاد تغییراتی در آن توانستند یک کارخانه زیستی تولید انبوه آنتی بادی بدون نیاز به استفاده از سلول‌ها راه‌اندازی کنند. بدین ترتیب داروهای بالقوه برای درمان این بیماری به جای بدن پستانداران، با استفاده از مکانیزم‌های مولکولی باکتری‌ها و با سرعت بسیار بیشتر از روش‌های موجود، تولید می‌شود.

محققان استارت آپی موسوم به SwiftScale Biologics را راه‌اندازی کرده‌اند که قرار است با استفاده از این فناوری آنتی‌بادی‌های به دست آمده توسط یک شرکت دارویی دیگر را به صورت انبوه تولید کند. این آنتی بادی روی بخشی از ویروس کرونا اثر می‌گذارد که برای آلوده کردن سلول‌های میزبان مورد استفاده ویروس قرار می‌گیرد.

در حال حاضر محققان در تلاش  هستند تا گونه‌هایی از باکتری را با قابلیت تولید انبوه آنتی بادی‌ها کشت کنند و امیدوار هستند تا هفته آینده بتوانند از این باکتری‌ها برای تولید انبوه آنتی بادی‌های Covid-۱۹ بهره بگیرند و امیدوارند تا به درمان سریع‌تر بیماری کووید-۱۹ برسند.

در صورتی که داروهای تولید شده با استفاده از این فناوری پس از آزمایش روی حیوانات، مورد تایید قرار بگیرند، انتظار می رود این داروها تا تابستان سال جاری روانه بازار شوند.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهی در “درمان سریع‌تر بیماری کووید-۱۹ با استفاده از روش‌های جدید داروسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 9 =