داروی منحصر به فرد فشار خون 4 در 1 در آزمایش فاز 3 موفق عمل کرد

نتایج حاصل از یک کارآزمایی بالینی بزرگ منتشر شد که یک درمان منحصر به فرد فشار خون را آزمایش می‌کند. این درمان دوزهای پایین چهار داروی مختلف برای کاهش فشارخون را ترکیب می‌کند.

نتایج نشان می‌دهد که استراتژی جدید به طور قابل توجهی موثرتر از هر درمان فشار خون بالا است.

برای بسیاری از بیمارانی که از فشارخون بالا رنج می‌برند، درمان زود هنگام می‌تواند با آزمایش و خطای زیادی همراه باشد.

زیرا آنها و پزشکان خود سعی می‌کنند موثرترین دارو را برای درمان بیماری خود به کار گیرند.

بسیاری از دستورالعمل ها برای درمان فشار خون بالا به توصیه بیماران جدید برای شروع دو دارو به جای یکی تغییر یافته است.

درمان چند دارویی فشار خون

یکی دیگر از گزینه‌های درمانی که در حال بررسی است، ارائه درمان‌های چند دارویی به بیماران جدید شامل دوزهای کم ترکیبی چندین داروی فشار خون است.

یک آزمایش بزرگ 2018 یک درمان ترکیبی سه گانه را مورد آزمایش قرار داد و موفقیت آن را به طور قابل توجهی بیشتر از درمان‌های معمولی نشان داد.

این تحقیقات جدید استرالیایی پا را فراتر گذاشته و قرص چهار در یک را آزمایش کرده است که دوزهای پایین چندین درمان رایج فشار خون را ترکیب می‌کند.

کارآزمایی فاز 3 تقریباً 600 نفر را به کار گرفت و به طور تصادفی آنها را در چهارپایه آزمایشی یا یک تک درمانی استاندارد قرار داد.

دوزهای هر دارو در فرمول کوادپیل حدود یک چهارم دوزهای استاندارد بود که برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا تجویز می‌شد.

در 12 هفته، حدود 80 درصد از افرادی که با کوادپیل تحت درمان قرار گرفتند، مشکل فشار خون خود را تحت کنترل داشتند.

این در مقایسه با حدود 60 درصد از افرادی که در گروه کنترل تک درمانی قرار گرفته‌اند، می‌باشد.

پیشرفت های این درمان

حتی بیشتر از همه، این پیشرفت‌ها در مرحله پیگیری 12 ماهه پایدار ماند. هیچ عوارض جانبی جدی جانبی از کوادپیل در ارزیابی‌های کوتاه مدت یا بلند مدت تشخیص داده نشد.

امیلی اتکینز، یکی از محققان دانشگاه سیدنی که روی این مطالعه کار می‌کند، گفت: این پیشرفت ها با توجه به افرادی که در گروه کنترل در حال حاضر مراقبت های بهتری از متوسط دریافت می‌کنند، قابل توجه است.

در محیط هایی با سطح بالای مراقبت های تخصصی و دسترسی کامل به طیف وسیعی از داروهای فشارخون موجود، کاهش فشار خون با این استراتژی می‌تواند خطر حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

اتکینز می‌گوید: حدود 20 درصد در شرایطی که درمان فشار خون کمی وجود دارد یا هیچ درمانی وجود ندارد، مزایای آن بسیار بیشتر خواهد بود.

کدام درمان ها موثر هستند؟

کلارا چاو، نویسنده اصلی مطالعه جدید، می‌گوید این آزمایش در مقیاس بزرگ تأیید می‌کند که درمان چهار در یک موثر، ساده و ایمن است.

او همچنین تأکید می‌کند که داده‌های بلند مدت امیدوار کننده است. داده‌ها نشان می‌دهند که حتی پس از یک سال درمان، کسانی که در گروه کنترل مراقبت های معمولی هنوز به سطوح اثربخشی در گروه کوادپیل نرسیده بودند.

چاو می‌گوید: این اولین مطالعه‌ای بود که نشان می‌داد مزایا به مدت طولانی بدون هیچ گونه کاهش در طول زمان حفظ می‌شود.

اگرچه در طول پیگیری بیشتر از داروهای فشار خون اضافی در گروه مقایسه استفاده شد، اما آنها هرگز با گروه کوادپیل مواجه نشدند.

محققان فشار می‌آورند که این نوع درمان جدید به استانداردی برای درمان بیماران مبتلا به فشار خون جدید تبدیل شود.

چاو خاطرنشان می‌کند که برخی از سوالات بی پاسخ نیاز به بررسی بیشتری دارند. مانند اینکه آیا این درمان کوادپیل در بیماران مبتلا به فشار خون موثر است؟ اما در نهایت امیدوار است که این نتایج به سرعت به درمان های بالینی ترجمه شود.

چاو می‌گوید: فشار خون بالا عامل اصلی مرگ های قابل پیشگیری در سطح جهان است. امیدواریم یافته‌های برجسته ما در جهان به سرعت به محصولی در دسترس عموم تبدیل شود.

وقتی ما درمانهای موثر، ساده و ایمن را پیدا می‌کنیم، باید تمام تلاش خود را بکنیم تا آنها را به کسانی که بیشترین سود را می‌برند برساند.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − ده =