خوردن ویتامین ها و مکمل ها برای اکثر افراد بی فایده است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]


به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، در حالی که تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف مولتی ویتامین روزانه ممکن است کمی خطر سرطان را کاهش دهد، مطالعه جدید نشان می‌دهد که شواهد کافی وجود ندارد که بگوییم مکمل‌ها می‌توانند به پیشگیری از بیماری قلبی و سرطان کمک کنند.
با این حال، شواهد کافی وجود دارد که نشان می‌دهد مکمل‌های بتاکاروتن ممکن است در واقع خطر ابتلاء به سرطان ریه را افزایش دهند، به ویژه در میان افرادی که در معرض خطر هستند، و همچنین ممکن است احتمال مرگ بر اثر بیماری قلبی را افزایش دهند. علاوه بر این، ویتامین E هیچ مزیتی برای پیشگیری از سرطان یا بیماری قلبی ندارد.
اینها نکات اصلی گزارش جدید کارگروه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده است، هیئتی مستقل از کارشناسان ملی که به طور منظم توصیه‌های مبتنی بر شواهد را در مورد مسائل بهداشتی پیشگیرانه ارائه می‌کنند.
دکتر «مایکل بری»، نایب رئیس کارگروه، هشدار داد: «این یک پیام منفی نیست، و نمی‌گوید که در مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی مزایای پیشگیری از سرطان یا بیماری قلبی وجود ندارد. بلکه ما خواستار تحقیقات بیشتر با پیگیری طولانی‌تر هستیم.»
این توصیه‌ها بر اساس بررسی ۸۴ مطالعه در مورد مولتی ویتامین‌ها، مکمل‌ها، و بیماری‌های قلبی عروقی و خطر سرطان در بزرگسالان سالم است که بین ژانویه ۲۰۱۳ و فوریه ۲۰۲۲ منتشر شده است.
تحقیقات نشان داد در بین افرادی که مولتی ویتامین مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که از قرص‌های ساختگی یا دارونما استفاده می‌کنند، خطر ابتلاء به سرطان ۷ درصد کاهش می‌یابد.
نکته مهم این است که توصیه‌های جدید برای افرادی که کمبودهای تغذیه‌ای یا نیازهای ویژه دارند، مانند زنان باردار که به اسید فولیک نیاز دارند، اعمال نمی‌شود.
محققان توصیه می‌کنند به جای مصرف ویتامین‌ها، بر پیروی از یک رژیم غذایی متعادل که سرشار از میوه‌ها و سبزیجات است، ورزش منظم و انجام تست‌های غربالگری توصیه شده برای کمک به پیشگیری از بیماری قلبی و سرطان تمرکز کنید.
خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

[ad_2]

Source link

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + پنج =