توقف آزمایش هیدروکسی کلروکین برای مقابله با کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که کاربرد آزمایشی هیدروکسی کلروکین ، داروی ضدمالاریا ، برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا را به خاطر نگرانی‌های ایمنی «به طور موقت» متوقف کرده است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مجله پزشکی لانست چند روز پیش نتیجه تحقیقاتی را منتشر کرد که حکایت از آن داشت هیدروکسی کلروکین منجر به افزایش احتمال مرگ در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ می شود.

تدروس گبریسوس رییس سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه (۲۵ مه) اعلام کرد که هیات مدیره این سازمان کاربرد آزمایشی هیدروکسی کلروکیندر مقابله با ویروس کرونا را در چند کشور به تعلیق درآورده است تا هیات نظارت بر ایمنی دارویی این سازمان بررسی‌های لازم را انجام دهد.

دانشمندان همواره درباره عوارض جانبی داروی ضدمالاریای هیدروکسی کلروکین هشدار داده‌اند. با این حال دونالد ترامپ که از طرفداران سرسخت این داروست اخیرا اعلام کرده بود که برای پیشگیری از کرونا این دارو را مصرف می‌کند – اقدامی که در ایالات متحده بحث برانگیز شد.

سازمان بهداشت جهانی پیش از این درباره گزارش ها مبنی بر افزایش موارد خوددرمانی با هیدروکسی کلروکین (یا داروی مشابهش، کلروکین) به آسیب‌های جدی منجر شده اظهار نگرانی کرده است. این داروها می‌توانند خطر عوارض جدی، مانند آسیب کلیوی و کبدی داشته باشد. مواردی هم مرگ به علت مصرف دوز یالای این داروها گزارش شد.

4.9/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =