تفاوت واکسن سینوفارم کودکان و بزرگسالان

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اشاره کرد که جلوگیری کردن والدین از تزریق واکسن کرونا، ظلم به کودکان تلقی می‌شود.

او گفت: واکسیناسیون کودکان و نوجوانان علیه کرونا می‌تواند ایمنی بخشی زیادی را برای این قشر به همراه داشته باشد.

آیا واکسن سینوفارم کودکان همان واکسن بزرگسالان است؟

دکتر علیرضا ناجی در پاسخ به این سوال که آیا واکسن کودکان همان واکسن کمپانی سینوفارم است که تغییراتی در آن ایجاد شده یا خیر؟ اظهار کرد: این واکسن در واقع همان واکسن سینوفارم مخصوص بزرگسالان است که با کمی تغییرات در میزان غلظت برای کودکان استفاده می‌شود.

این واکسن برای کودکان کاملا ایمن بوده و عوارض آن دقیقا همان عارضه های معمول است که از سایر واکسن ها انتظار می‌رود.

درد در محل تزریق، تب خفیف و یا بدن درد، عارضه طبیعی اغلب واکسن‌ها است و واکسنی کودکان، واکسنی ایمن و کاملا اثربخش است.


آنتی بادی کرونا تا چه زمانی در بدن کودکان باقی می‌ماند


جلوگیری والدین از تزریق واکسن کرونا، ظلمی در حق کودکان محسوب می شود چرا که واکسیناسیون کودکان و دانش آموزان از جنبه های مختلف حائز اهمیت است.

کودکان نیاز دارند در محیط های واقعی و حضور و همچنین در تعامل با همسالان آموزش های لازم را دریافت کنند.

چرا واکسیناسیون کودکان مهم است؟

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این که کودکان می‌تواند به عنوان کانون‌های اساسی انتقال ویروس کرونا عمل کنند، اهمیت واکسیناسیون کودکان و دانش آموزان علیه کووید 19 را یادآور شد.

وی گفت: کودکان توانایی رعایت دقیق و بی‌کم و کاست پروتکل‌های بهداشتی را ندارند؛ بنابراین از این منظر نیز واکسیناسیون دانش آموزان و کودکان نیز بر علیه کرونا مورد توجه است.

در شرایطی برای این که به ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون دست یابیم، حتما باید کودکان و نوجوانان خود را در برابر کرونا واکسینه کنیم.

با توجه به این که اکنون واکسن‌هایی در سطح جهان وجود دارد که می‌تواند برای تزریق به کودکان مورد استفاده قرار گیرد، ما می‌توانیم با تزریق این واکسن‌ها به کودکان و نوجوانان خود، تا حد امکان در مدت زمان کمتری به ایمنی جمعی در برابر کرونا دست یابیم.

با واکسیناسیون کامل کودکان و نوجوانان در برابر کرونا، خطر ابتلای دانش آموزان به این بیماری بعد از بازگشایی حضوری مدارس به صفر نمی‌رسد.

ما هرچقدر سطح واکسیناسیون جامعه را افزایش دهیم امکان چرخش ویروس در جامعه را کمتر کرده‌ایم. واکسیناسیون کودکان در جهان می‌تواند نقش مهمی در تبدیل کرونا از یک بیماری همه گیر جهانی به یک بیماری واگیر شایع داشته باشد.

منبع: isna

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =