تغییر پارادایم در عملکرد گردشگری پزشکی

پس از بحران کووید-19، یک تغییر پارادایم در عملکرد گردشگری پزشکی ایجاد خواهد شد. راهول شوکلا، متخصص بازاریابی و گردشگری پزشکی ، معتقد است که تئوری داروینی بقاء فیتنس در ایجاد مجدد بازار مسافرتی پزشکی برجسته خواهد بود.

در 20 سال گذشته، بسیاری از کشورها به حلقه گردشگری پزشکی وارد گشته‌ و موفق به ایجاد مشاغل مرتبط در کشورشان شده‌اند. برخی متمرکز بر ارتقاء سلامتی و پیشگیری از مراقبت‌های بهداشتی بودند ، برخی دیگر خدمات درمان زیبایی و تناسب را ارائه می دادند ، برخی دیگر خود را به عنوان مقصد مراقبت‌های عالی سطح بالا معرفی کردند و بقیه با کمی از همه چیز شانس خود را امتحان کردند.

افزایش جمعیت طبقه متوسط ​​با درآمد خوب و افزایش روزافزون بیمه‌های درمانی موجب افزایش تقاضا برای انجام خدمات درمانی با کیفیت شده و منجر به رشد سالانه در مسافران حوزه بهداشت گردید. افزایش تقاضا باعث شد تعداد بیشتری از کشورها وارد این بخش شوند و برای افزایش سهم خود به رقابت بپردازند. شیوه‌های تجاری ، از جمله افتتاح دفاتر در بازارهای مبدا برای افزایش آگاهی در مورد بازارهای رقابتی، ارتباط موثر آنلاین ، ارائه دسترسی آسان به ویزاهای بهداشتی و مسافرت همراه با گردشگری و درمانی ، همه استراتژی های رایج شدند.

اکنون با توجه به اینکه جهان به تأثیر از کرونا فعالیت‌های گردشگری پزشکی را نزدیک به صفر می‌بیند، پس لزوماً قواعد بازی در آینده هرگز یکسان نخواهد بود.

پس از کرونا توریسم سلامت جایی است که در آن مقصد از نقطه شروع، آغاز می‌شود و رقابت دوباره جذاب خواهد شد.

این بار، جذب بیماران از طریق عناصر نرمتر یک کشور یا ارزش درمانی در ازای پول نخواهد بود. اکنون موارد بیشتری در نظر گرفته خواهد شد:

  • اینکه چه خوب و سریع یک کشور به حالت “عادی بودن” از بحران کووید-19 باز گردد.
  • چه مقدار زیرساخت در بخش مراقبت‌های بهداشتی یک کشور وجود دارد تا بیماران خود را در برابر اختلالات مزمن و بیماری‌های سبک زندگی درمان کنند.
  • چه تعداد تخت بیمارستانی را می توان به آسانی در اختیار بیماران بین‌المللی و بدون مدت انتظار قرار داد.

علاوه بر این ، تمرکز یک بیمار نیز به انتخاب کشور مقصد متغییر است، چرا که احساس تداوم فاصله‌گذاری اجتماعی ، درمان شخصی در محیط کم جمعیت و زیرساخت‌هایی که فضای اختصاصی زندگی و حمل و نقل به راحتی در دسترس است هم وجود دارد.

کشور و مقصدی که در حفظ موقعیت خود در فضای گردشگری پزشکی جدی باشد، باید با ارائه خدمات درمانی شخصی، برنامه‌ای را به همراه ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خصوصی تنظیم کنند ، تا راهنمایی های جدیدی را برای رسیدگی به بیماران بین المللی و ایجاد یک محیط مطمئن ارائه دهند.

در پیش‌بینی‌ها آمده است: حرکت پزشکان به سوی بازار برای انجام جراحی و آموزش پزشکان محلی ممکن است به تقویت مشارکت‌های بهداشتی و درمانی بین کشورها کمک کند. همچنین از مسافرت‌های غیرضروری بیماران برای انجام مراحل نه چندان پیچیده هم جلوگیری می کند. وبینارهای آنلاین ممکن است جایگزین روش‌های سنتی آموزش مداوم پزشکی شوند. اردوگاه‌های بین‌المللی سرپایی ممکن است با نظر پزشکی و راه دور بعنوان راهکار دوم جایگزین شوند.

نتیجه اینکه: در نحوه عملکرد گردشگری پزشکی ، یک تغییر پارادایم ایجاد خواهد شد. تئوری داروینی بقاء فیتنس در استقرار مجدد بازار برجسته خواهد بود. آنهایی که سازگار می‌شوند قوی‌تر ظاهر می‌شوند و کسانی که پاسخگویی آنها ضعیف است ممکن است به فراموشی سپرده شوند.

5/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهی در “تغییر پارادایم در عملکرد گردشگری پزشکی

  1. چقدر خوب میشه در نحوه عملکرد گردشگری پزشکی ، یک تغییر پارادایم ایجاد بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =