تغذیه مادران باردار بر عادات غذایی کودک تاثیر می گذارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث ساوند، یک مطالعه جدید خوردن حداقل سه وعده سبزیجات در روز در دوران بارداری را با مصرف بیشتر این ماده خوراکی در کودکان تا سن شش سالگی مرتبط دانسته است.
به گفته تیم متخصصان آمریکایی و فرانسوی، مصرف سبزیجات در دوران شیردهی نیز در علاقه کودک به خوردن سبزیجات تأثیر داشته است.
آنها معتقدند طعم‌های تلخ سبزیجات که در رحم و شیر مادر منتقل می‌شوند، ممکن است ترجیحات غذایی نوجوانان را هنگام بزرگ شدن شکل دهد.
رژیم غذایی سرشار از سبزیجات پهن برگ و میوه‌ها می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، فشار خون را کاهش دهد، چاقی را مهار کند و حتی با برخی از سرطان‌ها مقابله کند.
محققان این مطالعه ادعا می‌کنند که اگر مادران در دوران بارداری بیشتر سبزیجات مصرف کنند، کودکان شأن بیشتر از سبزیجات لذت می‌برند.
محققان دانشگاه‌های رودآیلند، کلرادو و پاریس، ۶۹۶ زن را از مه ۲۰۰۵ تا ژوئن ۲۰۰۷ در طول بارداری و پس از آن، مورد بررسی قرار دادند و پرسشنامه پیگیری آنها تا شش سال بعد انجام شد.
در این مطالعه، از مادران پرسیده شد که در طول بارداری و بعد از آن چه مقدار از سبزیجات مصرف می‌کنند. محققان همچنین پرسیدند فرزندانشان از چهار ماهگی تا شش سالگی چقدر سبزی می‌خوردند.
یافته‌ها نشان داد مادرانی که سه و نیم وعده یا بیشتر در روز سبزیجات می‌خوردند، فرزندانی داشتند که حدود ۰.۹ وعده در روز سبزیجات مصرف می‌کردند. به گفته محققان، این رقم کوچک، اما تأثیرگذار است.

[ad_2]

Source link

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 9 =