تحویل بسته‌های بهداشتی به بیماران خاص/ جذب ۷ میلیون دلار کمک خارجی

سرپرست جمعیت هلال احمر کشور از تحویل بسته‌های بهداشتی به بیماران خاص در درب منازل آنان خبر داد.

کریم همتی، ضمن اعلام این خبر گفت: از روز شنبه شانزدهم فروردین ماه ۹۹ با هماهنگی وزارت بهداشت و طبق لیستی که در اختیار ما قرار می‌دهد بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و … با اعتباری بالغ بر ۰ ۸ میلیارد ریال توسط نیروهای داوطلب و امدادگر  هلال احمر به ۵۰۰ هزار نفر از افراد مبتلا به بیماری‌هایی از قبیل بیماران سرطانی تحت درمان، ام. اس، بیماران دیالیزی و بیماران خاص و نادر در درب منازل تحویل می شود.

وی گفت: جمعیت هلال احمر در ۸۵۱ نقطه کشور با اکیپ های ۴ نفره و با بکارگیری ۳۴۰۰ نفر روز نیرو در سراسر کشور، ۲۰ میلیون نفر از هموطنان را در قالب ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو تب سنجی کرده است که از این تعداد بیش از  ۱۲ هزار نفر دارای علائم ابتلاء به کرونا (تب و سرفه و …) بوده‌اند که به مراکز درمانی معرفی شده‌اند.

همتی بیان داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته ۳۰ محموله و کمک‌های امدادی به ارزش ۷ میلیون دلار از طریق فرودگاه امام (ره) وارد کشور شده که به فراخور نیاز استان‌ها و توسط ستاد مرکزی کرونا و با هماهنگی هلال احمر در سطح کشور توزیع شده است.

محموله تجهیزات پزشکی
ارسال محموله تجهیزات پزشکی کمکی از کشور چین

وی افزود: ۲۴ کشور جهان مبلغ ۷ میلیون دلار به جمهوری اسلامی ایران کمک کرده‌اند که مجموع این کمک‌ها یکی از کم سابقه‌ترین جذب منابع در بحران‌ها بوده است.

 سرپرست جمعیت هلال احمر ایران همچنین بیان داشت: صلیب سرخ جهانی از کشور‌های مختلف ۱۵۰ میلیون دلار را استمداد کرده است که در صورت تحقق یکی از کشورهایی که به آن کمک خواهد شد ایران است، که اگر این امر محقق شود مبلغ قابل توجهی به ایران اختصاص خواهد یافت.

همتی با تاکید بر همراهی خیرین افزود: خیرین کشور برای خرید ۱۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور ) که قیمت هر کدام آنها ۱۴۰ میلیون تومان است، اعلام آمادگی کرده‌اند که آنها را در مناطق محروم و بر اساس اعلام وزارت بهداشت در کشور توزیع می‌کنیم. حواله اولین سری از ونتیلاتورهای اهدایی توسط خیرین و داوطلبان هلال احمر تا اوایل هفته آینده به مناطق محروم و نیازمند اهدا می‌شود که در نوع خود اقدام بی سابقه‌ای است.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهی در “تحویل بسته‌های بهداشتی به بیماران خاص/ جذب ۷ میلیون دلار کمک خارجی

  1. خیلی خوبه که تحویل بسته‌های بهداشتی به بیماران خاص انجام بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =