تجارت گردشگری پزشکی چطور مجدداً تحریک می‌شود؟

محلی فکر کنید، نه جهانی

ویروس کووید19 تمام سفرهای مردم را متوقف کرده است. افراد پس از همه گیری بیماری، تمایلی به سفر به خصوص در مسافت های طولانی ندارند. سفرهای هوایی به مراتب گران تر خواهند شد زیرا شرکت های هواپیمایی به دنبال جبران خسارات خود هستند. برای کاهش تعداد مسافران در هر پرواز و محدود کردن فاصله اجتماعی در هنگام پروازها ممکن است محدودیت هایی در شرکت های هواپیمایی اعمال شود. هرچه بیشتر سفر کنید ، قیمت آن بسیار گرانتر خواهد بود. بنابراین، روی همسایگان نزدیک و روی سفرهای مرزی متمرکز می‌شوند.

مراقب آنچه که در نزدیکترین بازارهای شما اتفاق باشید و چگونگی تأثیر این امر پس از برداشته شدن محدودیت ها را بررسی نمائید چراکه می تواند بر تقاضای مراقبت های بهداشتی تأثیر بگذارد. در بسیاری از کشورها ، کووید19 منجر به افزایش تقاضا برای عمل‌های انتخابی و غیر فوری شده است.

هنگامی که محدودیت ها برداشته شود، سیستم های بهداشت و درمان عمومی و خصوصی داخلی برای دستیابی به این کار زمان زیادی نیاز دارند. زمان انتظار برای انجام عمل زیاد خواهد شد. آیا شما بر روی برآورده کردن تقاضاها متمرکز هستید؟ آیا اکنون قصد دارید بازارهای اطراف و آن تقاضا را هدف بگیرید؟

مراقبت های بهداشتی مجازی

احتمالاً بیشترین تأثیر در سیستم های مراقبت های بهداشتی ، ناشی از کووید 19، نتایجی است که در اتخاذ مراقبت‌های بهداشتی مجازی – مشاوره آنلاین و ویدئویی مشاهده می شود. با اقدامات از راه دور اجتماعی ، شاهد رشد باورنکردنی فیلم‌های آنلاین در زندگی افراد در هر سنی هستیم. آموزش بصورت آنلاین انجام می‌شود. تعداد زیادی کلاس آمادگی جسمانی ارائه می شود. بطور مثال در انگلستان ، مراقبت های اولیه به سرعت به مشاوره تلفنی و ویدئویی تغییر یافته است. خانواده ها و دوستان از طریق اپلیکیشن‌های Zoom ، Skype ، Facetime و Houseparty ملاقات می کنند و این زیندگی نرمال جدید شده است.

در دنیای پس از بیماری ، آیا بیمارستان ، کلینیک یا آژانس مسافرتی پزشکی شما از این فناوری برخوردار است تا مشاوره و ارتباط تصویری با بیماران بالقوه و موجود را در طول سفر بیمار برای آنان امکان پذیر کند؟

یعنی از پرس و جو تا مراقبت های بعد از درمان؟

بر ایمنی تأکید کنید

“آیا ایمن است؟” اولین سؤالی است که بیماران درمورد سفر به کشور خارجی برای هر نوع معالجه درمانی مطرح می کنند همین خواهد بود. چگونه کشور شما در نبرد با کووید19 موفق بوده است؟ برخی از کشورها به وضوح شهرت جهانی خود را از نظر کیفیت مراقبت های بهداشتی خود بهبود بخشیده اند – بطور مثال کره جنوبی به عنوان نمونه برجسته. یک محیط امن ، چه در کل کشور و چه در بیمارستان یا کلینیک انفرادی ، برای بیماران در حال مقایسه مقصد یا ارائه دهندگان خدمات، مورد توجه شما قرار خواهد گرفت. بنابراین ، هنگام بررسی نحوه قرار دادن خدمات خود ، این ذهنیت خود را حفظ کنید.

بخش سفر پزشکی علاقه‌مندان با سوالات زیاد دارد ، اما متأسفانه بسیاری از این علاقه ها و بسیاری از این سوالات به مشتری تبدیل نمی شوند.

دلیل؟ از آنجا که مردم نا آشنا هستند؛ متقاعد نمی‌شوند که سفر پزشکی یک گزینه مطمئن یا معقول است. بنابراین، تمرکز ما باید روی به حداقل رساندن و از بین بردن ریسک و تغییر درک مشتریان بالقوه ما باشد.

سفر برای درمان ناباروری

یکی از زمینه های مراقبت های بهداشتی که تجدید حیات خواهد کرد ، سفر بمنظور IVF است که در حال حاضر یکی از سریعترین بخش های سفر پزشکی است. تأثیر کووید19 به معنای بسته شدن کلینیک های IVF و از دست رفتن دسترسی به درمان IVF است. در پانزدهم مارس 2020، انجمن تولید مثل و جنین شناسی اروپا (ESHRE) مشاوره ای در مورد قطع خدمات ارائه داد که درمان IVF در آن لغو شده است و هزاران زوج گرفتار مانده اند.

بهبودی گردشگری پزشکی چقدر طول خواهد کشید؟

خیلی طولانی تر از آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند. سازمان جهاني جهانگردي (UNWTO) انتظار دارد كه ورود گردشگران بين المللي بين 20 تا 30 درصد در سال 2020 با مقايسه با آمار سال 2019 كاهش يابد. UNWTO با توجه به روند گذشته بازار، اظهار داشت كه ارزش رشد بین 5 تا 7 سال به دلیل شیوع کووید19 از بین می رود. در خاتمه یادآور می شویم كه در سال 2009 ، در پس بحران اقتصادی جهانی ، گردشگری بین‌المللی 4٪ کاهش یافت ، در حالی که با شیوع SARS منجر به کاهش 0.4٪ در سال 2003 شد.

منبع: ژورنال گردشگری پزشکی

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهی در “تجارت گردشگری پزشکی چطور مجدداً تحریک می‌شود؟

  1. با وجود ویروس کرونا بازگشت رونق به گردشگری پزشکی بسیار زمان بر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =