بعضی از مکمل های غذایی باعث سرطان سینه و متاستاز مغز می شوند

مکمل غذایی تجاری نیکوتین آمید ریبوزید، که برای بهبود سلامت قلبی عروقی و عصبی تبلیغ می شود، در واقع ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را که به مغز متاستاز می کند، افزایش دهد.

منبع: دانشگاه میسوری

مطالعات قبلی مکمل های غذایی تجاری مانند نیکوتین آمید ریبوزید (NR)، نوعی ویتامین B3 را با فواید مربوط به سلامت قلبی عروقی، متابولیک و عصبی مرتبط دانسته اند. اما تحقیقات جدید دانشگاه میسوری نشان داده است که NR در واقع می تواند خطر ابتلا به بیماری های جدی از جمله ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

تیم بین المللی از محققان به سرپرستی النا گون، دانشیار شیمی دانشگاه MU، دریافتند که سطوح بالای NR نه تنها می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه سه گانه منفی را افزایش دهد، بلکه می تواند باعث متاستاز یا انتشار سرطان به مغز شود.

گون که نویسنده مسئول این مطالعه است، می گوید:

هنگامی که سرطان به مغز می رسد، نتایج کشنده هستند زیرا در حال حاضر هیچ گزینه درمانی قابل قبولی وجود ندارد.

بعضی از مردم آنها را [ویتامین‌ها و مکمل‌ها] مصرف می‌کنند، زیرا تصور می‌کنند که ویتامین‌ها و مکمل‌ها فقط فواید سلامتی مثبتی دارند. اما اطلاعات کمی درباره نحوه عملکرد آنها دارند. به دلیل این کمبود دانش، ما مجبور شدیم تا سوالات اساسی در مورد چگونگی عملکرد ویتامین ها و مکمل ها در بدن را مطالعه کنیم.

خانم گون پس از مرگ پدر 59 ساله‌اش، تنها سه ماه پس از تشخیص سرطان روده بزرگ، به دنبال درک علمی بهتر از متابولیسم سرطان یا انرژی گسترش سرطان در بدن شد.

از آنجایی که NR یک مکمل شناخته شده برای کمک به افزایش سطح انرژی سلولی است و سلول های سرطانی با افزایش متابولیسم خود از آن انرژی تغذیه می کنند، گون می خواست نقش NR را در توسعه و گسترش سرطان بررسی کند.

خانم گون به ما گفت:

«کار ما به‌ویژه با توجه به در دسترس بودن مکمل های تجاری گسترده و تعداد زیاد آزمایش‌های بالینی انسانی که NR برای کاهش عوارض جانبی درمان سرطان در بیماران استفاده می‌شود، مهم است.

محققان از این فناوری برای مقایسه و بررسی میزان NR در سلول‌های سرطانی، سلول‌های T و بافت‌های سالم استفاده کردند.

NR در حال حاضر به طور گسترده در افراد مورد استفاده قرار می گیرد و در بسیاری از آزمایشات بالینی در حال انجام برای کاربردهای مازاد مورد بررسی قرار می گیرد. بسیاری از عملکردهای NR مانند یک جعبه سیاه است و این قابل درک نیست.

بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا تکنیک تصویربرداری جدید را بر اساس تصویربرداری بیولومنسانس فوق حساس ارائه کنیم که امکان کمی سازی سطوح NR را در زمان واقعی به روشی غیرتهاجمی فراهم می کند. حضور NR با نور نشان داده می‌شود و هر چه نور روشن‌تر باشد، NR بیشتری وجود دارد.

یافته‌های این مطالعه بر اهمیت بررسی دقیق عوارض جانبی احتمالی مکمل‌هایی مانند NR قبل از استفاده از آن‌ها در افرادی که ممکن است انواع مختلفی از بیماری‌ها داشته باشند، تاکید می کند.

در آینده، تیم تحقیقلتی مایل است اطلاعاتی را ارائه دهد که به طور بالقوه می تواند منجر به توسعه مهارکننده های خاصی شود تا به موثرتر کردن درمان های سرطان مانند شیمی درمانی در درمان سرطان کمک کند. کلید این رویکرد این است که از دیدگاه پزشکی شخصی به آن نگاه کنیم.

همه سرطان ها در افراد یکسان نیستند، به خصوص از نقطه نظر علائم متابولیک. اغلب اوقات سرطان ها حتی می توانند متابولیسم خود را قبل یا بعد از شیمی درمانی تغییر دهند.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 4 =