بازگشت گردشگری سلامت به حالت عادی در اروپا آسان نخواهد بود

آخرین گزارش سه ماهه کمیسیون سفر اروپا (ETC) به نام جهانگردی اروپا: روندها و چشم اندازها، هشدار می‌دهد که سفر به کشورهای اروپایی دیگر هرگز یکسان نخواهد بود. چگونه این امر در مورد گردشگری سلامت و درمانی اعمال خواهد شد؟ یان جوانمن به یافته های گزارش نگاه می‌کند و نشان می‌دهد انتظار بازگشت آسان گردشگری سلامت در سال 2020 یا بعد از آن وجود ندارد.

آخرین گزارش ETC بیشتر آماری و تا حدودی پیش بینی است. اگرچه این موضوع به طور خاص با گردشگری سلامت سروکار ندارد، ولی ما می‌دانیم که از نظر تاریخی گردشگری پزشکی و سلامت بخشی از روند گردشگری تعطیلات را دنبال می‌کند، بنابراین ارزش درک این موضوع را دارد که مردم به کجا می‌روند و چرا.

2020 سال کاهش جهانگردی اروپا

این گزارش نشان می‌دهد که بخش گردشگری اروپا با افزایش لغو، کاهش در رزرو و افزایش بیکاری در این بخش روبرو شده است.

در چهار ماه نخست سال، اروپا شاهد کاهش چشمگیر 44٪ در ورود گردشگران بین المللی در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019 بود. پیش بینی می‌شود سفر به اروپا در کل در سال 52 نسبت به سال 2019 52٪ کمتر باشد و پیش بینی می‌شود که رشد تا سال 2023 زیر سطح 2019 باقی بماند.

اطلاعات گزارش شده درباره مقصد گردشگران به اروپا در ماه‌های آوریل و می میزان اختلال ناشی از بیماری همه گیر را نشان می‌دهد:

کرواسی (-86٪) و قبرس (-78٪) بیشترین کاهش را داشتند که نشان دهنده ضررهای قابل توجه در بازارهای اصلی است، از جمله ایتالیا و انگلیس که به شدت تحت تأثیر این همه گیر قرار گرفته اند.
علیرغم کاهش شدید ورودی های ایسلند (-52٪)، موفقیت در کنترل ویروس به دلیل سیستم ردیابی دقیق آن باعث شده است جزیره نوردیک با اطمینان از مرزهای خود در تابستان امسال مرزهای خود را برای سفرهای بین المللی باز کند.

آخرین داده‌های موجود، نسبت به مدت مشابه ژانویه تا ماه مه سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش -96.9٪ از میزان رزرو در اروپا در کل مناطق زیر منطقه را نشان می‌دهد.
از نظر مثبت، با شروع فعالیت مصرف کننده، داده‌‌ها همچنین شاهد افزایش پروازها برای مقصدی مانند یونان، پرتغال و اسپانیا هستند.

بهبودی ناخوشایند و ناپایدار پیش بینی شد

برای به حداقل رساندن تأثیرات شیوع این ویروس، اقتصادهای اروپا با شروع تحریک گردشگری برای نجات تعطیلات تابستان و محدود کردن تأثیر مالی از بیماری همه گیر، شروع به بازگشایی مکان های گردشگری کردند.

اما همانطور که وقایع در حال وقوع نشان می‌دهند، تغییرات در کشورهای برون مرزی می‌تواند یک شبه اتفاق بیفتند و این تغییرات سفر را برای مسافران بی ثبات می‌کند. مسافران نمی‌خواهند بلیط خود را رزرو کنند و در آخرین لحظه کنسل کنند یا ناگهان متوجه شوند که هنگام بازگشت به خانه باید 14 روز در قرنطینه بمانند.

طبق مصوبه شورای جهانگردی، بهبودی سفر به کلیه مقاصد در سراسر جهان به عوامل اقتصادی بستگی دارد، سرعتی که با محدودیت سفر برداشته می‌شود، سلامت صنعت هوانوردی و دوری از خطر مسافرین احتمالی است.

بهبودی پایدار و سریع مشکلات، تقاضای مسافری است که احتمالاً برای مقصدی که بیشتر به مسافران داخلی و مسافرت های کوتاه متکی هستند، بیشتر خواهد بود.

برندگان و بازندگان بالقوه اروپا

میانگین سهم مسافران داخلی در مقصد کشورهای اروپایی 44.5٪ است، در حالی که 77٪ کل مسافران از کشوران دیگر وارد کشور می‌شوند.

آلمان، نروژ و رومانی با ترکیب هر دو ورودی از داخل کشور و اتکا به سفرهای کوتاه مدت داخلی، مقاومت بیشتری نسبت به کرونا دارند و احتمالاً در بهبودی سریعتر و پایدارتر هستند.

ایسلند، مونته نگرو و کرواسی با کمترین امتیاز در بهبودی، کمترین امتیاز را دارند. این مقاصد دارای بازارهای کوچک گردشگری داخلی و اعتماد بسیار بالاتری به تقاضای بین المللی است، از جمله بخش قابل توجهی از سفر از بازارهای خارج از اروپا است که احتمالاً طولانی‌تر تحت این محدودیت ها قرار می‌گیرند. شانس اکثر کشورها در هر زمان و سال 2020 به گردشگران آمریکایی اجازه می‌دهد در هر لحظه اندک به نظر برسند.

امکان تنظیم مجدد گردشگری

گزارش ETC اشاره می‌کند که گردشگری سلامت همانطور که می‌دانستیم از بین رفته است، در حالی که موفقیت در پذیرش سریع دیجیتالی شدن و اعمال فناوریهای جدید برای انطباق با شرایط عادی جدید و تغییر رفتار مصرف کننده است.

ادواردو سانتاندر از ETC اظهار داشت: همه گیری COVID-19 تأثیر عمیقی در سراسر بخش گردشگری داشته است. ما مدتها است که در مورد رشد پایدار، تغییر اوضاع، دیجیتالی شدن و نوآوری صحبت می‌کنیم، کرونا فرصتی است برای فشار دادن دکمه تنظیم مجدد مدل‌های از پیش تعیین شده تا به چالش کشیده شوند و در آخر همه این موارد را جدی بگیرند.

در الگوهای سفر تغییراتی ایجاد خواهد شد. این ممکن است به دلیل اثرات درآمد، محدودیت سفر یا تغییر تنظیمات، جایگزینی مقصد باشد. این می‌تواند فرصتی برای هدف قرار دادن بازارهای جدید و انواع مسافران باشد تا از ضرر بازدیدکنندگان به حداقل برسد و روند بهبود را سرعت ببخشد.

بعنوان مثال، برخی از کشورهای اروپایی به جای گردشگری سلامت ، به دنبال ترویج سفرهای داخلی و بین المللی در زمینه بهداشت و سلامتی بوده‌اند. با این حال، مقصد مدیترانه‌ای مانند کرواسی، یونان و ترکیه به شدت وابسته به گردشگری بین المللی هستند و به راحتی نمی‌توانند این مورد را با تقاضای داخلی جایگزین کنند.

تاثیر این کار بر روی گردشگری پزشکی چیست؟

چگونه این امر بر گردشگری سلامت تأثیر خواهد گذاشت؟ مشخص نیست اما با پیش بینی اینکه گردشگری ممکن است پنج سال طول بکشد تا بتوان به جای یک سال پیش بینی شده فقط در چند هفته، گردشگری سلامت و دندانپزشکی یکسان نبود. برخی از کشورها ممکن است هرگز به عنوان یک مقصد پزشکی بهبود نیابند، در حالی که برخی دیگر تعداد بسیار کمی انتظار رشد در گردشگری را دارند.

هیچ چیز به “حالت عادی” باز نخواهد گشت.

کشورهایی که مقصد سفرهای پزشکی را تأسیس کرده‌اند باید جاه طلبی‌ها و پیش بینی‌های خود را اعلام کنند. کسانی که امیدوارند در این بازار راه اندازی شوند، باید دوباره تجدید نظر کنند. زیرا تنها افرادی که متعهد به سفر در مسافت طولانی هستند، با پشتوانه قوی مالی و دولتی، با یک استراتژی صحیح و اقدامات ایمنی و بهداشتی سفر می‌کنند.

کشورهایی که آزمایش‌های چندگانه انجام می‌دهند و بسیاری از اقدامات و قوانین ایمنی را رعایت می‌کنند، می‌توانند گردشگری سلامت را در کشور خود دوباره راه ااندازی کنند.

بیمارستان‌ها و کلینیک‌های کشورهایی که بسیاری از افرادش برای درمان به خارج از کشور می‌روند، یک بار در طول فعالیتشان فرصت دارند تا با ارائه بسته‌های قیمت ثابت، ضمانت ایمنی و معالجه بیماران به عنوان یک کالا، رفتارشان را تغییر دهند.

سود بزرگ گردشگری سلامت، سلامتی خواهد بود اما کشورها باید در بازاریابی خود مراقب باشند که بیش از اندازه اقدامات حفاظتی COVID-19 را تبلیغ نکنند. زیرا در حال حاضر تعداد زیادی مقصد، هتل ها و مشاغل مسافرتی وجود دارند که ادعای مجوزهای بهداشتی و ایمنی، گواهینامه ها و تبعیت از برنامه های نظافت بیمارستان را دارند.

منبع: imtj

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (10 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «بازگشت گردشگری سلامت به حالت عادی در اروپا آسان نخواهد بود;

  1. با سرد شدن هوا هر روز شرایط کرونایی بدتر دارد میشود.

  2. فکر نمی کنم گردشگری سلامت بتواند به حالت عادی برگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 − 1 =