آزمایش بالینی واکسن کرونا در استرالیا

یک کلینیک تحقیقاتی استرالیا قصد دارد، تعدادی داوطلب را برای تزریق و آزمایش بالینی واکسن کرونا کووید 19 تولید شده توسط یک شرکت چینی جذب کند.

به نقل از شینهوا، یک کلینیک تحقیقاتی استرالیا روز سه شنبه اعلام کرد: تعدادی داوطلب را برای تزریق واکسن COVID-۱۹ تولید شده توسط شرکت Clover Biopharmaceuticals که مستقر در چین است، برمی‌گزیند.

تحقیقات بالینی این واکسن قرار است در پرت، استرالیای غربی صورت گیرد  و ظرف دو ماه آینده افراد بالغ سالم برای کارآزمایی جذب می‌شوند.

جیدن راجرز مدیر اجرایی این پروژه گفت: واکسن S-Trimer، پتانسیل بسیار خوبی را نشان داده و در صدر نبرد جهانی با COVID-۱۹ قرار داشته است.

وی افزود: این یکی از برجسته‌ترین آزمایشات در سطح جهان است و برخی از مشهورترین شرکت‌های ساخت واکسن با این پروژه همکاری می‌کنند.

راجرز ادامه داد: همراه با تحقیقات گسترده بالینی و قابلیت‌های تولید مقیاس تجاری آن، واکسن  S-Trimer یکی از مهیج‌ترین برنامه‌های ساخت واکسن در سطح جهان برای همه گیری فعلی کروناویروس است.

واکسن S-Trimer، از نخستین واکسن‌های در حال توسعه COVID-19 است؛ این واکسن به بدن برای تولید آنتی بادی‌هایی که با ویروس کرونا مبارزه می‌کند، کمک می‌کند.

مرحله یک کارآزمایی بالینی شامل مشارکت کنندگان بالغ و سالخورده از استرالیاست که به دلیل میزان آلودگی نسبتاً پایین، انتخاب شده تا بخشی از مطالعه را انجام دهد.

راجر توضیح داد: ما خوشبختانه یکی از معدود کشورهای جهان هستیم که هنوز هم خدمات آزمایشگاهی بالینی کارکردی را ارائه می‌دهیم زیرا در مقایسه با سایر مناطق جهان شمار زیادی از ابتلا به کووید ۱۹ را نداریم.

در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایشات در استرالیا، مطالعات آن گسترش خواهد یافت که شامل هزاران شرکت کننده دیگر در سراسر جهان می‌شود و طبق گفته شرکت Clover Biopharmaceuticals، این واکسن پس از تأیید ایمنی و کارآزمایی به طور گسترده در دسترس خواهد بود.

جوشوا لیانگ، مدیر ارشد Clover Biopharmaceuticals و مخترع مشترک واکسن COVID-19 S-Trimer گفت: با توجه به تأثیرات کووید 19، یک کارآزمایی بالینی موفق از اهمیت بالایی برخوردار است.

لیانگ ادامه داد: ما خستگی ناپذیر کار کرده‌ایم و امیدواریم که به طور چشمگیری در تلاش‌های جهانی در مبارزه با این بیماری همه گیر که همه ما را تحت تأثیر قرار داده است، سهیم باشیم.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 10 =