سینوواک تولید واکسن کرونا را آغاز کرد

شرکت زیست‌فناوری سینوواک (Sinovac) تولید واکسن کرونا کووید19خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده است.

به نقل از آسیانیکی، تولید این واکسن در کارخانه جدید این شرکت در پکن با ظرفیت تولید سالانه تقریبا ۳۰۰ میلیون دوز آغاز شده است. سینوواک موافقت کرده است که بین ماه نوامبر و مارس ۴۰ میلیون دوز از آن را به یک شرکت دولتی در اندونزی  به نام بیوفارما (Bio Farma) ارائه کند.

سینوواک ساخت کارخانه را از اواخر ماه مارس آغاز کرد و این پروژه را در ماه ژوئیه به پایان رساند. این شرکت چینی آزمایشات بالینی فاز ۳ واکسن خود را در این ماه در اندونزی و ماه ژوئیه در برزیل آغاز کرد.

شرکت داروساز چینی “کنسینو بایولاجیکس” (CanSino Biologics) نیز قصد دارد یک کارخانه برای تولید واکسن کروناویروس خود در شهر تیانجین احداث کند. این مرکز قرار است سال آینده با ظرفیت سالانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دوز شروع به کار کند.

کنسینو بایولاجیکس قصد دارد آزمایش‌های واکسن نهایی خود را در کانادا و عربستان انجام دهد، اما این شرکت زمان انجام این کار را اعلام نکرده است. شرکت کنسینو بایولاجیکس در ۱۱ اوت موفق به ثبت اختراع واکسن از طرف مقامات چین شد.

سازمان بهداشت جهانی می گوید ۳۱ واکسن کروناویروس تحت آزمایش‌های بالینی قرار دارند. همراه با توسعه دهندگان چینی شرکت‌های آمریکایی مدرنا و شرکت انگلیسی آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد در حال پیشرفت در آزمایش هستند.

اخبار تولید واکسن کرونا : بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهی در “سینوواک تولید واکسن کرونا را آغاز کرد

  1. هنوز با گذشت چند ماه از واکسن کرونا کووید۱۹ بابت پخش خبری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هشت =