تولید پلیمرها برای کمک به بیماران دیالیزی

بنیان‌گذاران یک استارتاپ آمریکایی قصد دارند با تولید پلیمرهای خاصی، به درمان بهتر بیماران دیالیزی ، کمک کنند.

به نقل از تک‌کرانچ، استارتاپ آمریکایی “ونوستنت”(VenoStent)، فناوری جدیدی برای بیماران دیالیزی ارائه داده‌اند که می‌تواند پیامدهای خوبی برای آنها داشته باشد.

به گفته بنیان‌گذاران این شرکت، سالانه، دیالیز ۵۵ تا ۶۵ درصد بیماران با شکست روبرو می‌شود و مراقبت از چنین بیمارانی نیز هزینه زیادی در پی دارد. در هر حال، بنیان‌گذاران این شرکت باور دارند که می‌توانند راه حلی برای این مشکلات ارائه دهند.

“تیموتی بور”(Timothy Bouré) و “جفری لاکز”(Geoffrey Lucks)، بنیانگذاران این استارتاپ، کار خود را در سال ۲۰۱۲ آغاز کردند و توانستند اثر قابل توجهی بر جامعه پزشکی بگذارند. آنها در سال ۲۰۱۸ نیز توانستند یک آزمایش موفقیت‌آمیز روی حیوانات انجام دهند و بودجه‌های گوناگونی دریافت کنند. آنها تلاش می‌کنند تا با ساخت پلیمر و چاپ استنت‌های پزشکی، افرادی که نیاز به جراحی‌های خطرناکی که احتمال شکست آنها وجود دارد را برای بیماران دیالیزی برطرف کنند.

نکته اصلی این ایده، کشف نوعی پلیمر است که از رشد سلول پشتیبانی می‌کند تا پس از دیالیز، ترمیم شود.

بنیان‌گذاران این استارتاپ تاکنون ۲.۴ میلیون دلار بودجه برای کار خود جذب کرده‌اند. آنها برای دومین مرحله آزمایش‌های حیوانی آماده می‌شوند و قصد دارند نخستین آزمایش‌های انسانی را نیز در سال ۲۰۲۱ آغاز کنند.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (18 امتیاز)

دیدگاهی در “تولید پلیمرها برای کمک به بیماران دیالیزی

  1. کشف نوعی پلیمر است که از رشد سلول پشتیبانی می‌کند تا پس از دیالیز، ترمیم شود این بسیار خبر خوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =