كمبود نیروی انسانی و تجهیزات بخش بهداشت و درمان استان البرز مرتفع می‌شود

دكتر جان بابایی در بازدید از دو بیمارستان کرونایی البرز قول مساعد داد تا كمبود های موجود در نیروی انسانی و تجهیزات بخش بهداشت و درمان استان البرز مرتفع شود.

صبح روز پنج شنبه دکتر قاسم جان بابایی از  بیمارستان کوثر و مجتمع آموزشی درمانی امام علی (ع ) البرز بازدید کرد و از نزدیک در جریان تجهیزات و امکانات بخش های کرونایی در این دو بیمارستان قرار گرفت.  

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور انتقال ۲۰ تخت آی سی یو در مرحله اول جهت تجهیز دو بیمارستان کوثر و امام علی ( ع) را صادر کرد. وی  از کادر بهداشتی و درمانی البرز تقدیر کرد و گفت: اگر مبارزه جهادی این عزیزان نبود افتخار مقابله با کرونا و خدمت عاشقانه به مردم حاصل نمی شد. 

دکتر جان بابایی ضمن اشاره به کمبود های درمانی در البرز افزود: بی شک این کمبود ها می توانست استان را با مشکل جدی در مبارزه با کرونا رو به رو کند اما خوشبختانه با مدیریت صحیح و فداکاری کادر بهداشت و درمان در البرز با چالش جدی مواجه نشدیم. 

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه موفقیت ایران در مبارزه با کرونا نسبت به کشورهای دیگر نیروی انسانی بود، خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته با تمامی امکانات و تجهیزات مجهز در اوج همه گیری کرونا با مشکل رو به رو شدند و نیروی انسانی تنها دلیل آن بود بسیاری از آنان از توانمندی لازم برخوردار نبودند و بسیاری هم ترسیدند و محیط کار را ترک کردند در صورتی که در کشور ما نیروی انسانی خط مقدم مقابله با کرونا عاشقانه و فداکارانه ایستادند.  

دکتر جان بابایی قول مساعد داد تا کمبود های موجود در نیروی انسانی و تجهیزات در بخش بهداشت و درمان البرز مرتفع شود و افزود: تعداد پرستاران البرز نسبت به بیماران کم است که باید این موضوع سریعا بررسی و رفع شود. معاون درمان وزارت بهداشت دستور انتقال ۲۰ تخت ای سی یو جهت تجهیز دو بیمارستان کوثر و امام علی ( ع) را صادر کرد و افزود: در مرحله دوم ۲۰ تخت آی سی یو دیگر با تامین زیر ساختهای لازم به زودی برای البرز تامین خواهد شد. 

وی در ادامه به تامین تعدادی از اقلام و تجهیزات مهم پزشکی برای استان البرز قول مساعد داد که به زودی به سیستم درمانی استان اضافه خواهد شد.  

معاون درمان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: نهایت حمایت و کمک را در حل مشکلات موجود درمانی در بخش های کرونایی البرز خواهیم داشت. 

دکتر حسین کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز در حاشیه بازدید معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تیم های بهداشتی و درمانی البرز با همه کمبود ها در مقابله با کرونا آبرو داری کردند و برای مردم از جان گذشتگی کردند. 

وی افزود: تیم های بهداشتی درمانی بعد از چهار ماه مبارزه ایثارگرانه با کرونا کمی خسته شده اند که نیاز است تدابیر لازم جهت بازیابی انرژی و توان مجدد در فاز دوم مقابله با کرونا برای نیروهای خط مقدم مقابله با کرونا انجام شود.

منبع خبر: وزارت بهداشت

5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =