بیمارستان‌های ویژه کرونا در اهواز نیازمند تجهیزات لازم هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه ۶ بیمارستان اهواز برای درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته‌ است افزود: این بیمارستان‌های ویژه کرونا برای خدمات رسانی نیازمند توجه جدی و تجهیزات هستند و اگر نقصی در سیستم برق یا اکسیژن این بیمارستان ها رخ دهد فاجعه به بار خواهد آمد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جندی شاپور اهواز دکتر فرهاد ابول نژایان در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان اهواز با اشاره به لزوم اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات و اماکن عمومی بیان کرد: ادارات در استان خوزستان استفاده از ماسک را برای کارکنان و مراجعه‌کنندگان اجباری کنند.

 به گفته وی بیشتر شهرهای قرمز خوزستان در همجواری با اهواز قرار دارند و چنانچه  بیماری کرونا در اهواز کنترل شود، این شهرها نیز کنترل خواهند شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر اصلاحات و تغییرات بسیاری در استراتژی های آزمایشگاهی انجام شده و جواب تست‌ها بیشتر از ۴۸ ساعت به طول نمی انجامد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: شهرداری اهواز نسبت به جمع آوری زباله‌های بیمارستان های کرونایی توجه ویژه ای داشته باشد و  زباله های این بیمارستانها با دستورالعمل زباله های عفونی جمع آوری و معدوم شوند.

وی توضیح داد:  همچنین زباله های بیماران قرنطینه ای نیز باید به نحوی موثر علامت گذاری شود تا مشکلی برای زباله گردها ایجاد نشود.

ابول نژادیان افزود: همچنین ماسک و دستکش‌های رها شده در اطراف مکان های نمونه گیری از سوی شهرداری  باید جمع آوری شود تا منشا شیوع این بیماری نشود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت:سه بیلبورد از سوی شهرداری، به منظور اطلاع رسانی و درج پیام های بهداشتی در اختیار مرکز بهداشت استان قرار گیرد.

وی افزود: مشکلات مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز همچون نیاز به خودرو، مکان های مناسب و بزرگ برای نمونه گیری و نیروهای بیشتر جهت کمک به مراقبین سلامت با همکاری سایر دستگاه ها رفع شود.

احتمال بازگشت محدودیت ها در خوزستان

همچنین فرماندار اهواز در این نشست با اشاره به احتمال بازگشت محدودیت ها در اهواز بیان کرد: برای پیشگیری و مقابله با کرونا، احتمال بازگشت محدودیت ها در اهواز وجود دارد.

جمال عالمی نیسی آمار مبتلایان به کرونا در اهواز و خوزستان را نگران کننده دانست و افزود: برای اجرای محدودیت ها در نقاط مختلف شهرستان اهواز در دستگاههای اجرایی شهرستان پیش بینی های لازم انجام شده است.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان اهواز گفت:استفاده از ماسک و ضد عفونی کردن دست های مراجعان در ورودی ادارات، نهاد ها و دستگاه های اجرایی اجباری است و دستگاه ها موظف به اجرای آن هستند.

عالمی نیسی افزود: تمهیدات لازم برای پشتیبانی از بخش درمان و بهداشت شهرستان و استان  به  خصوص بیمارستان های ۶گانه محل بستری بیماران کرونا نیز انجام شده است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.
وی  گفت: مردم برای پیشگیری از شیوع کرونا روابط اجتماعی را کمتر کنند و از حضور در مراسم شادی و عزا که عامل انتشار ویروس کرونا است، خودداری کنند. 

بیماری کرونا برای اولین بار در اسفند ماه سال گذشته در خوزستان مشاهده شد که بلافاصله اقدامات بهداشتی و درمانی دراین استان آغاز شد. 

منبع: ایسنا

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی

5/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهی در “بیمارستان‌های ویژه کرونا در اهواز نیازمند تجهیزات لازم هستند

  1. آمار مبتلایان به کرونا در اهواز و خوزستان واقعا نگران کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 7 =