داستان برند جنرال الکترونیک

در سال 1893 ، سامس و جی. وی دیزز شرکت ویکتور الکترونیک را در یک زیرزمین تأسیس کردند. تا سال 1896 آنها ژنراتورهای الکترواستاتیکی را برای لوله های پرتوی اشعه ایکس و وسایل برقی تولید کردند.

ویکتور الکترونیک وارد کار با اشعه ایکس شد و تا سال 1896 در حال ساخت دستگاه های اشعه ایکس بود.

ویکتور الکترونیک رقبای زیادی داشت. در سال 1896 ، G.A.Frye ساخت لوله های اشعه ایکس را آغاز کرد.

تاریخ جنرال الکترونیک

قرن بیستم

در طی 20 سال اول فعالیت اشعه ایکس ، نامهای جدید زیادی ظاهر شد. در سال 1901 شرکت کویل الکتریک وسترن تشکیل شد.

در سال 1920 ، هنگامی که ویکتور توسط جنرال الکتریک خریداری شد، در آن زمان ، بزرگترین تولید کننده لوله های اشعه ایکس بود.

ادغام با جنرال الکتریک از 28 ژوئیه 1926 هنگامی که ویکتور وابسته کاملاً جنرال الکتریک اعلام شد ، کامل شد. این ادغام موجب تجدید حیات در سازمان شد و ویکتور با تجهیزات فروخته شده و سرویس در تقریبا 70 کشور جهان وارد بازار خارجی شد.

جنگ جهانی دوم شاهد استفاده چشمگیر از پرتوهای ایکس در صنعت برای آزمایش غیر مخرب مواد جنگی بود. همچنین شاهد استفاده گسترده از پرتوهای ایکس به عنوان ابزاری پزشکی برای خدمات نظامی بود.

با پایان یافتن جنگ ، شرکت GE X-Ray به رشد خود ادامه داد. ظرفیت اصلی و تخصص بیشتری در تجارت اصلی ساخت لوله های اشعه ایکس لازم بود. از آنجایی که این لوله ها از شیشه های دست ساز ساخته شده بودند ، تصمیم گرفته شد این شرکت را 90 مایل به شمال میلواکی ، ویسکانسین منتقل کنند تا در صنعت آبجو سازی میلواکی به میزان عظیمی از انبار شیشه ای دسترسی پیدا کنند.

در سال 1951 ، ساختار شرکت منحل شد و نام آن به بخش General X-Ray General Electric تغییر یافت. این نام جدید کمتر از 10 سال به عمر کرد ، زیرا این بخش فعالیت خود را به اشعه ایکس صنعتی معطوف کرد ، تجارت پزشکی خود را گسترش داد و نام بخش سیستم های پزشکی را GE گذارد.

یکی از دلایل نام سیستم های پزشکی به دلیل افزایش مشاغل الکترو پزشکی بود که از سال 1961 با معرفی تجهیزات نظارت و منترل بیمار شروع شد. در سال 1967 تجهیزات ماژولار توسعه یافت و در بخش مراقبت های ویژه قلبی و فشرده رواج پیدا کرد و در سال 1969 دستگاه ضربان ساز قلب آماده به کار شد.

در سال 1968 ، بخش تجارت زیست پزشکی اولین کارخانه خود را افتتاح کرد. در اواخر سال 1970 بسته جراحی آن معرفی شد و در سال 1971 ، تجهیزات برای نظارت بر گازهای خونی در حین عمل جراحی معرفی شد.

شرکت جنرال الکتریک رشد مشاغل پزشکی خود را در سال 1971 با ورود به بخش سیستم‌های پزشکی ارتقا داد. در سال 1973 ، کار بر روی CT آغاز شد و سرانجام اولین دستگاه CT در سال 1976 نصب شد.

در سال 1983 ، GE Medical سرمایه گذاری زیادی را در فن آوری تصویربرداری مغناطیسی (MRI) انجام داد و تقریباً 1 میلیارد دلار آمریکا را در کارخانه جدید در Wukukha سرمایه گذاری کرد ، و MR Signa متولد شد و در همان سال ، GE بخش پرتونگاری دندان خود را واگذار کرد تا سیستم های دندانی Gendex را تشکیل دهد.

تا آن زمان ، بخش سیستم های پزشکی به سادگی به بخش های داخلی و بین المللی تقسیم شده بود ، اما در سال 1987 تصمیم گرفته شد که دوباره به سه “قطب” آمریکا ، اروپا و اقیانوس آرام سازماندهی شود.

در سال 1992 ، GE پس از مذاکرات طولانی برای خرید Picker International ، که تولید کننده اصلی تجهیزات CT و MR بود ، دچار مشکل شد. این توافق توسط مقامات آمریکایی تأیید نشده است ، بنابراین GE فقط سازمان سرویس Picker را در ایالات متحده خریداری کرد و بقیه دست نخورده باقی ماند.

در سال 1994 ، تصمیم به تغییر نام در اروپا از GE-CGR به سیستم های پزشکی عمومی جنرال الکتریک گرفته شد. در اواخر سال 1998 ، GE Medical کسب و کار هسته ای و MR از Elscint ، تجارت CT را که توسط پیکر خریداری شد ، بدست آورد و در همان سال سیستم های پزشکی Marquette به طور کامل بدل شد.

تجهیزات پزشکی جنرال الکتریک

قرن بیست و یکم

بسته بندی داروهای رادیواکتیو در تأسیسات جنرال الکتریک در امرسام ، انگلیس.

در سال 2001 ، GE Medical Systems با پرداخت 210 میلیون دلار Imatron، Inc را به دست آورد. Imatron یک اسکنر توموگرافی پرتوی الکترون (EBT) تولید کرد که برنامه های تصویربرداری را توسط پزشکان متخصص قلب و عروق ، ریوی و معده انجام می دهد.

در سال 2003 ، GE Healthcare تولید کننده و تهیه کننده دستگاه های بیهوشی و فن های مکانیکی را خرید.

در سال 2004 ، GE Healthcare به همراه سایر شرکت های مراقبت های بهداشتی یک رآکتور تحقیقاتی برای تحقیقات نوترونی و واحد سلولی در مرکز تحقیقات اروپا GE در نزدیکی گارچینگ (خارج از مونیخ) آلمان ساختند. این تنها راکتور موجود در حال حاضر است.

در سال 2005 ، عملیات تصویربرداری دندان از GE Healthcare جدا شد.

در اواخر آوریل سال 2010 ، GE بهداشت و درمان اعلام کرد که 3 میلیون یورو در تحقیقات فناوری برای مرکز زندگی مستقل (TRIL) سرمایه گذاری کرده است. این مرکز ایرلندی به دنبال تقویت استقلال برای سالمندان از طریق نوآوری در فن آوری است.

در ژوئن سال 2017 ، با انتصاب مدیر عامل سابق جان فلانر به عنوان مدیرعامل GE ، كیران مورفی را به عنوان مدیرعامل جدید GE Healthcare معرفی كرد.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =