۱۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح های بیمارستانی در مازندران

استاندار مازندران با اشاره به تامین ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح های بیمارستانی و تامین تجهیزات گفت: شمار بیماران مبتلا به کرونا در استان روند کاهشی و نزولی گرفته است.

احمد حسین زادگان عصر پنجشبه در جلسه با مسئولان استان با ارائه گزارشی از وضعیت استان در مقابله با کرونا، از کاهش تعداد مبتلایان به این بیماری خبر داد و این موفقیت را مرهون سیاستگذاری‌های ستاد ملی مقابله با کرونا نظیر اجرای طرح غربالگری، افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها و اطلاع رسانی دقیق دانست.

وی با اشاره به نیازمندی‌های استان مازندران به مواد ضدعفونی کننده و ماسک از برنامه ریزی های انجام شده برای تأمین داروی مورد نیاز قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه در روستاهای مازندران آلودگی به ویروس کمتر اتفاق افتاده و تلاش می‌کنیم با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، نیروهای نظامی و سایر امکانات به آمار بهبودیافتگان اضافه کنیم.

وی از تأمین ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین تجهیزات و تکمیل پروژه‌های بیمارستانی خبر داد و گفت: روزانه شش هزار لیتر مواد ضدعفونی تولید می‌شود.

حسین زادگان گفت: همچنین میزان سفرها به استان با کاهش ۶۹ درصدی روبرو بوده است.

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با اشاره به امکانات استان تعداد مبتلایان و جان باختگان، اقدامات این دانشگاه‌ها برای شناسایی و غربالگری، درمان و افزایش تخت‌های بیمارستانی را تشریح کردند و نیازهای اعتباری استان را برای راه اندازی واحدهای در حال احداث درمانگاهی و بیمارستانی برشمردند.

وی با بیان اینکه آموزش مردم و کمک به بیماران در دستور کار کادر درمانی بوده است، گفت: امیدوارم به فضل الهی و همراهی مردم از تصمیمات اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، استان مازندران از نخستین استان‌هایی باشد که جشن پایان کرونا را برگزار می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهی در “۱۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح های بیمارستانی در مازندران

  1. بقدری این استان مسافر دارد و رعایت نمکنند نکات بهداشتی رو گرفتن جشن پایان کرونا را به تاخیر انداخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − دو =