گوگل ترندز چه چیزی می‌تواند در مورد گردشگری پزشکی در سال 2020 به ما بگوید؟

گوگل گزارش داده است که 5٪ از کل جستجوها مربوط به مراقبت های بهداشتی و گردشگری پزشکی می‌باشد. گوگل ترندز، یک برنامه آنلاین است که محبوبیت سوالات جستجو را در موتور جستجوی گوگل در مناطق و زبانهای مختلف تجزیه و تحلیل می‌کند.

گوگل ترندز ما را قادر می‌سازد تا حجم هر جستجو را در جستجوهای مختلف در گذشت زمان مقایسه کنیم. بنابراین، چه چیزی می‌تواند در مورد گردشگری پزشکی به ما بگوید؟

این مقاله داده های گوگل ترنز را در پنج سال گذشته بررسی کرده تا در مورد گردشگری پزشکی به ما بگوید. به خاطر داشته باشید که این داده ها منعکس کننده تمام جستجوهای این اصطلاح است.

این ممکن است شامل بیمارانی باشد که می‌خواهند در مورد مقصد و معالجه بدانند، اما همچنین روزنامه نگاران، محققان، دولت ها و بازرگانان بخش به دنبال کسب اطلاعات هستند. ما همچنین از نظر تعداد جستجوهای انجام شده به یک نمونه نسبتاً کوچک نگاه می‌کنیم.

کاهش محبوبیت گردشگری پزشکی

جای تعجب نیست که با توجه به تأثیر COVID-19، اخیراً علاقه به گردشگری پزشکی کاهش یافته است. براساس کشور، جستجوگران در امارات متحده عربی، مالزی و سنگاپور بیشترین فعالیت را داشته‌اند. دبی برجسته است که بالاترین سطح علاقه را از هر منطقه یا شهر نشان می‌دهد.

در ماه های اخیر، موریس در بالای رتبه بندی ظاهر شده است. احتمالاً، کسی در حال برنامه ریزی یک ابتکار گردشگری پزشکی برای موریس است؟

گوگل ترندز از عددی از 1 تا 100 برای نشان دادن علاقه جستجو نسبت به بالاترین سطح در یک دوره استفاده می کند. آخرین رقم مربوط به “گردشگری پزشکی” در سال 2020، 37 است، در حالی که در رقم اوج یعنی 100 در پنج سال اخیر، در فوریه 2018 است.

ما می‌توانیم تا سال 2004 در گوگل ترندز را بگردیم و بلند مدت بررسی کنیم. جستجو برای “گردشگری پزشکی” از 2004 تا 2009 به طور پیوسته رشد می‌کرد. با این وجود از سال 2009 تاکنون در سراشیبی با فرکانس جستجو در حدود 25٪ بوده است.

کدام اصطلاح؟

اصطلاحات مختلفی برای توصیف این بخش استفاده می‌شود. مشهورترین آنها گردشگری پزشکی، سفر پزشکی و گردشگری سلامت است.

استفاده از “گردشگری پزشکی” بیشترین فراوانی را دارد، اگرچه در چند سال اخیر شکاف استفاده بین گردشگری پزشکی و سفر پزشکی بسته شده است، زیرا مسافرت های پزشکی در چند ماه اخیر بیشتر از گردشگری پزشکی استفاده می‌شود. گردشگری سلامت بسیار کمتر جستجو می‌کنند.

در اصطلاحاتی که مردم استفاده می‌کنند نیز تغییرات منطقه ای وجود دارد. طی دوازده ماه گذشته، جستجو برای سفر پزشکی بسیار بیشتر از گردشگری پزشکی در ایالات متحده آمریکا و کانادا است. در حالی که در اروپای شرقی و خلیج فارس، جستجوهای گردشگری‌پزشکی بسیار بیشتر بود.

چه روندی در سال 2020 داشت؟

گوگل ترندز همچنین نشان می‌دهد که اصطلاحات با گذشت زمان بر تعداد آنها افزوده شده است. در سال 2020، سریعترین اصطلاح البته البته … ویروس کرونا بود.

جو بایدن، کیم جونگ اون و بوریس جانسون سریع ترین رشد شخصیت های محبوب بودند. در انگلستان و فرانسه، سریعترین رشد برای جستوجو، “چگونه ماسک صورت بسازیم؟” و در ایالات متحده آمریکا، “چگونه مواد ضد عفونی کننده دست درست کنیم؟”، بود.

در مورد شرایط مراقبت های بهداشتی چطور؟

گوگل گزارش داده است که 5٪ از کل جستجوها مربوط به مراقبت های بهداشتی است. در حال حاضر جستجوهای مربوط به سلامتی از راه دور پنج برابر میزان سالهای گذشته است.

تله مدیسن (پزشکی از راه دور) نیز روند مشابهی را دنبال می‌کند. باز هم، اختلافات منطقه ای در جستجوها وجود دارد. در طول سال گذشته، کشورهایی که بیشترین علاقه را به تله هلث (سلامت از راه دور) نشان داده‌اند استرالیا و کانادا بودند، در حالی که سه کشور برتر برای جستجوی تله مدیسن اندونزی، هند و پاکستان بودند.

مقصد را هدف خود قرار دهید، نه گردشگری پزشکی

گوگل معتقد است وقتی بیماران در جستجوی اطلاعات در موتورهای جستجو هستند، اکنون از طریق ماهیت جستجوی خود قصد خود را نشان می‌دهند. هنگام استفاده از جستجوی گوگل، آنها دقیق تر می‌شوند و به دنبال پاسخ سوالاتی هستند که قصد را نشان می‌دهند.

بیمارانی که مقصد خود را پیدا نمی‌کنند، به دنبال “گردشگری‌پزشکی” یا “گردشگری‌پزشکی هند” می‌گردند، اما آنها سوالاتی از جمله “جایگزینی مفصل ران در اسپانیا چقدر است” یا “هزینه کاشت دندان در مجارستان؟” هم دارند.

سئو و استراتژی آنلاین برای تجارت گردشگری پزشکی شما باید منعکس کننده راهی باشد که مسافران بالقوه پزشکی که به دنبال اطلاعات هستند هدف قرار دهند. در سال 2021، “بازاریابی متمرکز بر مقصد” برای موفقیت در بازاریابی آنلاین اهمیت بیشتری خواهد یافت.

منبع: imtj

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهی در “گوگل ترندز چه چیزی می‌تواند در مورد گردشگری پزشکی در سال 2020 به ما بگوید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =