کرونا دلتا، آنچه باید در مورد کودکان بدانیم

نوع کرونا دلتا در سراسر جهان در حال افزایش است و سازمان بهداشت جهانی هشدار می‌دهد که به سرعت تبدیل به سویه غالب COVID-19 در جهان خواهد شد.

کرونا دلتا نسبت به نوع آلفا عفونی تر است و داده‌های اولیه نشان می‌دهد کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض خطر ابتلا به این نوع و انتقال آن هستند.

در این مطلب این موضوع از جوانب مختلفی بررسی شده است و خواهیم خواند:

دلتا در کودکان و جوانان

در انگلستان، جایی که نوع کرونا دلتا از ماه مه غالب است، در میان جوانان 17-29 ساله که عمدتا واکسینه نشده‌اند، سریع ترین رشد عفونت وجود دارد. عفونت ها در گروه‌های سنی بزرگسال با سرعت کمتری نیز در حال افزایش است.

به طور کلی، افزایش انتقال در کودکان و جوانان ممکن است تا حدی به کرونا دلتا مربوط باشد. همچنین، در کشورهایی مانند انگلیس، این گروه های سنی بیشتر در معرض عفونت هستند زیرا گروه های مسن بیشتر واکسینه شده‌‌اند.

اگرچه ما هنوز اطلاعاتی در مورد شدت بیماری در کودکان مرتبط با نوع دلتا به طور خاص نداریم، اما به طور کلی با COVID می‌دانیم، بچه ها بسیار کم حالت بدتری دارند.

تحقیقات موسسه تحقیقات کودکان مورداک نشان داد که کودکان ویروس را سریعتر از بزرگسالان پاکسازی می‌کنند، که ممکن است به نوعی در توضیح این مورد باشد.

کرونا دلتا چه تاثیری بر انتقال در مدارس دارد؟

در سال 2020، یادگیری حضوری نقش مهمی در انتقال آنفلوانزا ویکتوریا در جامعه نداشت. به همین ترتیب، در جریان موج اول در نیو ساوت ولز، میزان انتقال در تنظیمات آموزش پایین بود. نگرانی هایی که کودکان ممکن است باعث آلودگی اعضای خانواده آسیب پذیر شوند.

با این حال، با ظهور انواع جدید و سطوح مختلف پوشش واکسن در کشورهای مختلف، وضعیت تا حدودی متفاوت به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد انتقال بیشتری در مدارس وجود دارد. در هفته منتهی به 27 ژوئن، در 11 مدرسه مهد کودک، 78 مدرسه ابتدایی، 112 مدرسه متوسطه و 18 مدرسه نیازهای ویژه در انگلیس شیوع داشت.

در حالی که شیوع بیماری در مدارس در حال افزایش است، اکثر قریب به اتفاق انتقال هنوز در خانوارها اتفاق می‌افتد.

در سال 2021 در استرالیا، عفونت در مدارس با کرونا دلتا بسیار کم بوده است. در استرالیای غربی، جایی که مدارس باز مانده‌اند، یک مورد عفونی در سه مدرسه تحصیل کرده است، اما هیچ شیوع مدرسه‌ای نداشته است.

در طی شیوع فعلی ولز، چندین مدرسه و مراکز اولیه کودکی با کووید 19 وجود داشته است و ما یک شیوع را در یک مدرسه ابتدایی مشاهده کرده‌ایم.

اگرچه مدارس استرالیا تا حد زیادی در امان مانده‌اند، اما میزان انتقال بالاتر از آن است که در مورد سایر نمونه ها دیده‌ایم. تقریباً تمام تماس های خانگی با موارد آلوده می‌شوند.

در شیوع اخیر دبستان ملبورن، تحقیقات ما که هنوز منتشر نشده است نشان می‌دهد که 100٪ از تماس های خانگی کودکانی که در مدرسه آلوده شده‌اند، مثبت ارزیابی می‌شوند.

خوشبختانه، آزمایش، ردیابی و جداسازی در مهار شیوع، حتی با نوع کرونا دلتا، در استرلیا بسیار موثر بود.

آیا باید کودکان را واکسینه کنیم؟

واکسیناسیون کودکان، به ویژه نوجوانان فوایدی دارد. این موارد شامل محافظت مستقیم در برابر بیماری، همچنین کاهش انتقال به بزرگسالان آسیب پذیر و امکان ادامه تحصیل در مدرسه است.

از نظر خطرات، داده های جدید نشان می‌دهد که واکسن های mRNA های فایزر و مدرنا با خطر بسیار کمی از میوکاردیت (التهاب عضله قلب) و پریکاردیت (التهاب پوشش قلب) در نوجوانان و بزرگسالان جوان، به ویژه مردان ارتباط دارد. اگرچه بیشتر موارد خفیف است، اما می‌تواند یک بیماری جدی باشد و تحت نظارت دقیق است.

ایالات متحده، کانادا و چند کشور در اروپا در حال حاضر کودکان بالای 12 سال را واکسینه می‌کنند. تنظیم کننده داروی استرالیا در حال حاضر این مسئله را وزن می‌کند.

در حال حاضر، ما باید واکسیناسیون بزرگسالان را در گروه های اولویت دار ادامه دهیم. ما یک راه طولانی در پیش داریم تا ابتدا آسیب پذیرترین واکسیناسیون را انجام دهیم و هنوز هم با تأمین واکسن محدود شده‌ایم.

همانطور که با مزایا و خطرات نوجوانان دست و پنجه نرم می‌کنیم، ارزش دارد از آنها سوال شود که آیا می‌خواهند واکسینه شوند و چرا. بسیاری از افراد تحت تأثیر همه گیر قرار گرفته اند و از ادامه زندگی خود مأیوس هستند.

والدین باید به دنبال چه علائمی باشند؟

علائم کرونا دلتا، سردرد، سوزش و گلودرد و آبریزش بینی اکنون بیشترین علائم گزارش شده که بیشتر در بین افراد واکسینه نشده است.

این علائم تب و سرفه گرفتگی، رایج ترین علائم در اوایل بیماری همه گیر دارند.

بنابراین والدین ضروری است که فرزندان خود را در صورت عدم بهبودی تحت آزمایش قرار دهند، حتی اگر علائم آن بیشتر شبیه سرماخوردگی باشد.

برای مدارس چه کنیم؟

وقتی بزرگسالان بیشتر واکسینه شوند و دوباره در جامعه حضور پیدا کنند، احتمالاً شیوع در مدرسه ادامه خواهد داشت. حتی در کشور هایی که بخش بالایی از جمعیت دو دوز دریافت کرده‌اند، اخیراً شیوع مدارس رخ داده است.

استرالیا به یک طرح مشخص نیاز دارد که نحوه باز نگه داشتن مدارس را مشخص کند، در حالی که از انتقال و ایمن نگه داشتن کودکان و معلمان در هنگام شیوع جلوگیری می‌کند.

هفته گذشته کالج پزشکان سلطنتی استرالیا خواستار یک برنامه ملی برای این منظور شد. این باید شامل اولویت کارکنان مدرسه برای واکسیناسیون باشد.

تا زمانی که از پوشش واکسیناسیون بالایی برخوردار نباشیم، شواهدی وجود دارد که اقدامات تخفیف مدارس مدارس را به خوبی اجرا می‌کند تا از انتقال در محیط های آموزشی جلوگیری کند.

این می‌تواند شامل طیف وسیعی از اقدامات، متناسب با خطر، مانند دور نگه داشتن بزرگسالان غیر ضروری از محوطه مدرسه، استفاده از ماسک در دانش آموزان دبیرستان (و احتمالاً دانش آموزان ابتدایی نیز)، جدول زمانی درست، کاهش اندازه کلاس و بهبود تهویه کلاس باشد.

با نظارت بر تأثیر انواع جدید بر سلامت کودکان، همراه با تجزیه و تحلیل دقیق ریسک و سود ، بهترین زمان برای واکسیناسیون کودکان و نوجوانان را تعیین خواهیم کرد.

در این بین، والدین و همه بزرگسالان واجد شرایط می توانند تلاش خود را برای محافظت از کودکان انجام دهند و با واکسیناسیون خود خطر شیوع مدرسه را کاهش دهند.

منبع: theconversation

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهی در “کرونا دلتا، آنچه باید در مورد کودکان بدانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =