چگونه در کنار حیوانات خانگی سالم بمانیم

در زمان کرونا در کنار حیوانات خانگی می‌بایست مواردی را بیشتر رعایت کنیم. اینکه همیشه دستان خود و کودک‌تان را پس از دست‌زدن به حیوانات یا زباله ، مواد غذایی و وسایل آنها (مانند قفس ، کاسه های آب ، اسباب بازی ها ، تختخواب ها ، شیرها و غیره) بشویید. این امر به ویژه قبل از دست زدن به بطری های کودک و پستانک یا نگه داشتن نوزاد بسیار مهم است.

حیوانات خانگی مناسب را برای خانواده خود انتخاب کنید.

قبل از گرفتن حیوان خانگی جدید ، تحقیقاتی انجام دهید. کودکان زیر 5 سال ، بزرگسالان بالای 65 سال و هرکسی که سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد ، نباید با جوندگان ، خزندگان ، دوزیستان و مرغ ارتباط برقرار کند.
بوسه ، خفه کردن و نگه داشتن جوندگان ، خزندگان ، دوزیستان و مرغ را در نزدیکی صورت خود قرار ندهید. این حیوانات به احتمال زیاد میکروب ها را گسترش می دهند.

همیشه کودکان را در اطراف حیوانات خانگی نظارت کنید.

اجازه ندهید که حیوانات خانگی خود را ببوسند ، حیوانات خانگی را نزدیک به صورت خود نگه دارند ، یا به حیوانات خانگی اجازه ندهید که صورت یا دهان آنها را لیس بزنند.
کنار حیوانات خانگی و وسایل مورد نیاز آنها را از آشپزخانه یا مناطق دیگری که تهیه ، سرو می کنید ، یا غذا می خورید ، خارج کنید.

حیوانات به درستی تمیز کنید.

روزانه بستر گربه (به خصوص اگر کسی در خانه باردار باشد) را تمیز کنید و حداقل هفته ای دو بار آن را تغییر دهید. زنان باردار نباید بستر گربه را تمیز کنند.

همیشه زباله های سگ را از فضاهای خصوصی و عمومی جدا کنید.

در صورت امکان قفس ، زیستگاه و مواد را در خارج از خانه تمیز کنید تا از آلودگی سطوح جلوگیری کنید. اگر امکان پذیر نیست ، آنها را در سینک ظرفشویی یا وان تمیز کرده و بلافاصله بعد از آن ناحیه را ضد عفونی کنید.
برای جلوگیری از گزش و خراش از بازی خشن با حیوانات خودداری کنید. به کودکان بیاموزید که به طور مناسب با حیوانات بازی کنند. بچه های کوچک را در نزدیکی حیوانات خانگی که در حال خوردن هستند نگذارید.
نیش و خراش ها را بلافاصله با آب و صابون تمیز کنید و در صورت جدی بودن زخم یا قرمز شدن ، درد ، گرما یا تورم ، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

منبع: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهی در “چگونه در کنار حیوانات خانگی سالم بمانیم

  1. در این شرایط بهتر در جایی که غذا تهیه و استفاده میشود حیوانات خانگی نزدیک نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =