پنج کاری که یک مرکز گردشگری سلامت در دوران کرونا می‌تواند انجام دهد

اگر فعال یا دارای بنگاه و مرکز گردشگری سلامت یا مدیکال توریسم هستید، ماه‌های آینده برای شما بسیار دشوار خواهد بود. چراکه با بسته شدن مرزها و محدودیت های سفر، صنعت گردشگری پزشکی بطور کل در معرض خطر است.

برای برخی آژانس‌ها، تسهیل‌گرها و بخش‌های بین‌المللی بیمارستانی در مقیاس کوچک ، این ممکن است به معنای پایان دادن به فعالیت‌های آنها و بسته شدن احتمالی کارشان باشد و اگر محدودیت سفر فقط چند ماه دیگر محدود شود، ممکن است مشاغل با اخراج کارمندان و کاهش هزینه ها به صورت حداقلی به فعالیت خود ادامه دهند. اما اگر تعلیق سفر تا شش ماه یا حتی بیشتر گسترش یابد، ممکن است صاحبان مشاغل به دنبال خروج از بخش گردشگری سلامت بیافتند.

همانطور که می‌دانیم پیش‌بیبنی می‌شود سفرهای پزشکی بهبود یابند وحتی ممکن است پس از کووید-19 تقاضای سفر و مدیکال توریسم بیشتر هم بشود.

در بسیاری از کشورها، سیستم های بهداشت عمومی در نبرد با کووید-19 گرفتار شده اند و منابع‌شان را بطور کامل برای مقابله با بحران معطوف کرده‌اند. پس عمل‌ها لغو شده و افراد بیشتر در انتظار و نوبت قرار دارند. لذا پس از پایان یافتن بحران کووید-19، تقاضا برای درمان به دلیل عدم توانایی سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی داخلی کشورها زیادتر خواهد شد و به همین منظور سفر پزشکی به گزینه ای محبوب تر تبدیل می‌شود.

بنابراین، این برای کسانی که سال‌های زیادی در گردشگری سلامت حضور داشته‌اند چه معنی خواهد داشت؟ چه کاری می توانند در حین وقفه فعلی بحران کرونا انجام دهند تا بعد از رکود گردشگری پزشکی به رشد سریع کاری برسند.

به موارد زیر حتماً توجه کنید:

روی استراتژی بنگاه گردشگری سلامت خود کار کنید

ما می دانیم که چرا بسیاری از مشاغل گردشگری پزشکی شکست می خورند. آنها راهبردی ندارند یا راهبردی را در نظر نگرفته اند. بنابراین ، اکنون زمان ایده آل برای فکر کردن است:

  • ما چه خدماتی می‌دهیم؟
  • به چه کسانی خدمات می‌دهیم؟

یک خطای متداول در تدوین استراتژی برای گردشگری سلامت این است – سعی کنید “همه چیز برای همه مردم” باشد.

شما باید توانایی‌های خود را با تقاضا و نیازهای بازارهای هدف خود مطابقت دهید. موفقیت در مدیکال توریسم در هدف قرار دادن و بهره برداری از یک بخش سودآور است. لذا هر بخش ممکن است نیاز به یک رویکرد متفاوت داشته باشد.

ممکن است برخی از بازارها به بازاریابی آنلاین نیاز داشته باشند ، برخی دیگر از طریق آژانس‌ها و تسهیل‌کنندگان قابل دسترسی باشند و برخی ممکن است به حضور محلی و فیزیکی نیاز داشته باشند. پس درک بهتری از بازار بدست آورید

بازار گردشگری پزشکی را چقدر خوب می شناسید؟

به گزارش‌های منتشر شده که می توانند در راهنمایی استراتژی شما کمک کنند، توجه کنید.

برخی گزارش‌ها به بررسی اینکه کدام کشورها خوب و بد عمل می کنند و یا چه کسی به کجا می رود و چرا؛ یا چه درمانی را می خواهند و اینکه چگونه تغییرات سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فناوری بر بازار تأثیر می گذارد پرداخته‌اند.

برخی گزارش‌ها هم به بررسی دیدگاه‌های گردشگران پزشکی می‌پردازد که در آن اطلاعانی از ماهیت گردشگران پزشکی را نشان می دهد – بعنوان مثال آنها که هستند ، از کجا هستند ، چرا مسافرت می‌کنند ، چه چیزی خرج می کنند و کدام تجربه مشتری و بیمار را می‌بینند.

درک بهتری از مشتریان توریسم سلامت بدست آورید

بخش اعظمی از جهان در حال حاضر در حالت ایستا است. خانواده ها محدود به خانه‌های خود هستند. مردم به دنبال راه‌هایی برای پر کردن وقت خود هستند. بنابراین، اکنون زمان ایده آلی برای تماس با هر بیماری است که در شش ماه گذشته است با شما تماس گرفته و شما باید دریابید که آنها در چه وضعیتی قرار دارند و واقعاً از تجربه خود در مورد خدمات شما چه نظری دارند. بهتر است این تماس را تبدیل به یک گفتگو کنید نه یک نظرسنجی و از آنها چند سؤال ساده بپرسید:

  • چرا آنها خدمات / بیمارستان / درمانگاه شما را انتخاب کردند؟
  • چه چیزی در مورد این انتخاب برایشان فوق‌العاده بود … و چه چیز چندان خوب نبود؟
  • برای پیشرفت و بهترشدن چه کاری می‌توانید برای بیمارن انجام دهید؟

از بازخورد آنها بیاموزید و این دروس را عملی کنید.

نگاه عمیق و طولانی به برنامه بازاریابی گردشگری سلامت خود بیندازید


کی آخرین بار از طریق وب سایت خود دیده شدید؟ خود را در جایگاه بیمار / بازدید کننده سایت قرار دهید. اکنون زمان آن است که یک تغییر جدی، طراحی مجدد، و به بازنویسی مطالب بپردازیم.

  • آیا افراد پیامی را که می خواهید با آن روبرو شوند دریافت می کنند؟
  • آیا به وضوح گزاره ارزش بی نظیر شما را نشان می‌دهد؟
  • وب سایت های رقیب شما چه می‌گویند؟
  • آنها چگونه با شما مقایسه می‌شوند؟
  • اقدام ویزیتوری برای بازدید کننده چقدر آسان است؟
  • برای ارائه استعلام یا برای دسترسی به قیمت‌ها راهی دارید؟
  • آیا در دستگاه‌های مختلف کار می کند آیفون، تبلت‌ها ، دستگاه های Android؟

نگاهی طولانی به ارتباطات با مشتری داشته باشید

نحوه برقراری ارتباط از طریق ایمیل یا به صورت چاپی بخش مهمی از طرز تفکر مشتری بالقوه و موجود درباره خدمات شما را تشکیل می دهد.

به سوالات آخری که از بیمار کرده اید برگردید.

  • چقدر خوب توسط تیم شما اداره شده‌اند؟
  • آیا تیم شما به سؤالاتی که بیمار مطرح کرده پاسخ داده است؟
  • لحن پاسخ چه بود؟
  • آیا این ارزش ها و باورهای تجاری شما را منعکس می کند؟
  • چند سؤال به به کار تجارت شما آمده است؟
  • آیا هنگامی که به خانه بازگشتند با بیماران ارتباط برقرار کردید؟

در بررسی توریستم پزشکی، 27٪ از بیماران پس از بازگشت به خانه هیچگونه ارتباطی از بیمارستان یا کلینیک دریافت نکردند. کمتر از یک پنجم تماس تلفنی از بیمارستان یا کلینیک دریافت کردند. بعنوان نمونه چند پاسخ از بیماران مورد بررسی قرار گرفته شده:
“آنها می توانستند با من تماس بگیرند تا ببینند چگونه کار می کنم”
“پیگیری وحشتناک بوده است. آنها بعد از درمان در واقع به بیمار اهمیت نمی دهند. ISO 9001 به معنای هیچ چیز نیست و فقط یک روش عملی برای فروش است. “
“به نظر می رسد مراقبت های بعدی پس از پرداخت هزینه ناپدید می شوند و شما کشور را ترک کرده اید.”

در پایان می‌توان گفت موارد زیادی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود شغل خود و بررسی استراتژی، بازاریابی ارتباطات با مشتری، روند کار و ارتباطات خود انجام دهید.

وقت بگذارید و از آن به خوبی استفاده کنید. هنگامی که رونق به گردشگری پزشکی بازگشت، از قبل مطمئن باشید که تجارت شما در اولویت قرار دارد و آماده است.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهی در “پنج کاری که یک مرکز گردشگری سلامت در دوران کرونا می‌تواند انجام دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + ده =