واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ ساله در آمریکا تایید شده است

روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، رسماً اجازه واکسیناسیون کودکان بین 5 تا 11 سال تأیید کرده است.

تنها چند روز پس از آن که کمیته مشاوره مستقل واکسن سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به اتفاق آرا به توصیه مجوز استفاده اضطراری از واکسن کووید-19 فایزر در کودکان 5 تا 11 ساله رای داد، پانل متخصص CDC رای متحد دیگری را برای واکسیناسیون این واکسن پیگیری کرد.

گروه سنی کودکان اکنون، با تأیید رسمی والنسکی، می‌توانند فوراً واکسن کووید-۱۹ فایزر را دریافت کنند.

والنسکی می‌گوید: ما همراه با علم پیشرو، گام مهم دیگری در مبارزه با ویروسی که باعث کرونا می‌شود، برداشته‌ایم.

ما می دانیم که میلیون‌ها والدین مشتاق هستند تا فرزندان خود را واکسینه کنند و با این تصمیم، ما اکنون توصیه کرده‌ایم که حدود 28 میلیون کودک واکسن کووید-19 را دریافت کنند.

من به عنوان یک مادر، والدین را تشویق می‌کنم تا با پزشک اطفال، پرستار مدرسه یا داروساز محلی خود صحبت کنند و درباره واکسن و اهمیت واکسینه کردن فرزندانشان بیشتر بیاموزند.

این تاییدیه بر اساس داده‌های یک کارآزمایی بزرگ شامل بیش از 4500 کودک است که ایمنی و اثربخشی کاهش دوز واکسن mRNA را در کودکان بین 5 تا 11 سال آزمایش می‌کنند. واکسیناسیون در کودکان بی خطر و موثر بود.

در مقایسه با دارونما، این کارآزمایی نشان داد که دو دوز واکسن، در سه هفته، 90.7 درصد در پیشگیری از عفونت کووید-19 در کودکان بین 5 تا 11 سال مؤثر است.

هر دو پانل مشاوره FDA و CDC به طور مفصل درباره عوارض جانبی نادر واکسن mRNA مربوط به التهاب قلب که بیشتر در مردان جوان دیده می‌شود، بحث کردند.

داده‌های کنونی نشان می‌دهد که این عارضه جانبی در حدود یک نفر از هر 20000 نفر بین 16 تا 30 سال تشخیص داده می‌شود.

اکثر این موارد التهاب قلب خفیف، کوتاه مدت، به راحتی قابل درمان هستند و تا به امروز منجر به مرگ و میر در کودکان نشده‌اند.

مت اوستر متخصص قلب اطفال به پانل مشاوره CDC گزارش داد که خطر آسیب قلبی ناشی از کرونا در کودکان بیشتر از هر مشکل قلبی ناشی از واکسن است.

موضوع دیگری که توسط هر دو پانل مشاوره مورد بحث قرار گرفت، مزایای اساسی واکسیناسیون کودکان بود.

بیماری شدید یا مرگ ناشی از COVID-19 در کودکان نادر است. از آغاز همه‌گیری، ۹۴ مورد مرگ ناشی از کرونا در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله در ایالات متحده گزارش شده است.

لی ساویو بیرز، رئیس آکادمی اطفال آمریکا، به سرعت اعلامیه اخیر CDC را با توصیه گسترده برای همه کودکان بالای پنج سال دنبال کرد تا واکسینه شوند منتشر کرد.

توصیه‌های AAP همچنین از کودکان مبتلا به عفونت‌های قبلی COVID-19 می‌خواهد که برای جلوگیری از عفونت مجدد واکسینه شوند.

بیر می‌گوید: ما از تجربه خود در مورد نوع دلتا می‌دانیم که این ویروس غیرقابل پیش بینی است و ما نمی‌توانیم از خود راضی باشیم.

استفاده از علم و داده‌ها برای هدایت تصمیم‌هایمان در مورد برنامه‌های همه‌گیری و مدارس بسیار مهم است.

ما همچنین وارد فصل آنفولانزا شده‌ایم و اکنون فرصتی برای کودکان داریم که هم برای آنفولانزا و هم برای کووید-19 واکسیناسیون دریافت کنند که می‌تواند طی یک بار ویزیت انجام شود.

فایزر واکسن اطفال را در بسته‌بندی منحصر به فرد تولید می‌کند تا از اختلاط دوز جلوگیری کند، بنابراین فرمول جدید باید اکنون به ده‌ها هزار سایت در سراسر آمریکا تحویل داده شود.

از هفته آینده باید 15 میلیون دوز برای کودکان در سراسر ایالات متحده موجود باشد و تعداد بیشتری نیز در راه است.

با وجود حدود 28 میلیون کودک بین 5 تا 11 سال در این کشور، کاخ سفید می‌گوید در هفته‌های آتی برای هر کودک واجد شرایط در این کشور منابع کافی برای واکسینه شدن وجود خواهد داشت.

داده‌های حاصل از آزمایش‌های بالینی که این واکسن را در دو گروه سنی جوان‌تر آزمایش می‌کنند، طی چند ماه آینده انتظار می‌رود. این گروه‌ها شش ماه تا دو سال و دو تا پنج سال را شامل می‌شوند.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شش =