واکسن کرونا ممکن است زودتر از آنچه انتظار می رود تولید شود

دولت و مقامات بهداشت و درمان کشورها در حال تهیه نقشه هایی هستند تا مردم پس از کنترل همه چیز به حالت عادی خود برگردند.

چند هفته از زمان انجام آزمایشات بالینی برای درمان و واکسن های کووید-19 گذشته و به نظر می رسد که چشم انداز کلی به سوی روند مثبت است. اکنون چندین یافته منتشر شده وجود دارد که در آن داروهای مورد استفاده بهبود قابل ملاحظه ای در بیماران دارای علائم شدید یا بحرانی نشان داده اند.

براساس گزارشی از واشنگتن تایمز ، یافته های حاصل از افرادی که مسئول مطالعات هستند نشان می دهد که تخمین های واکسن کروناویروس در سال 2020 “بسیار خوب” است. در حالی که کشورها با پیامدهای اجتماعی و اقتصادی که توسط همه گیری کووید-19 ایجاد شده، مبارزه می کنند، میبایست هر چه سریعتر به اوضاع رسیدگی شود. مقامات دولتی و بهداشت عمومی در حال تهیه نقشه هایی هستند تا مردم دوباره پس از کنترل همه چیز به حالت عادی خود برگردند.

دانشمندان انتظار دارند که تمام تفاوت‌های ظریف این درمان‌ها را بیاموزند. با این وجود ، تعیین کامل ایمنی داروها ممکن است مدتی طول بکشد. تاکنون ، نتایج حاصل از آزمایشات حیوانات نشان می دهد که استفاده از واکسن‌ها در انسان نیز بی خطر است.

جان بل ، استاد دانشگاه آكسفورد ، كه در مصاحبه ای اظهار داشت: “ما به تدریج پیشرفت می‌کنیم و هر روز که می گذرد ، احتمال موفقیت بیشتر می شود.” فعلاً اقدامات ایمنی مانند فاصله گذاری اجتماعی ، زدن ماسک صورت و اقدامات بهداشت عمومی فقط می تواند مانع یا کند شدن انتقال شود.”

در حال حاضر، شرکت های داروسازی آزمایش های بالینی را برای تهیه دارو انجام می دهند. در حقیقت ، چندین نتیجه منتشر شده از نتایج آنها به طور قاطع امیدوار کننده است. با این وجود ، پس از اتمام مرحله آزمایش ، این داروها قبل از تولید انبوه برای توزیع در سراسر جهان ، مراحل تصویب سختی را باید طی کنند.

منبع: اینترناشنال تایمز

4.9/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 9 =