همه چیز درباره تله مدیسن

تله مدیسن با استفاده از فناوری ارتباط از راه دور به متخصصان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا بیماران را از راه دور ارزیابی و مشکلات آنها را تشخیص دهند. این رویکرد در دهه گذشته با تحولات چشمگیر روبرو بوده است و به یک بخش فزاینده مهم زیرساخت مراقبت های بهداشتی جهان تبدیل شده است.

تاریخچه تله مدیسن

آنچه ما آنرا به عنوان تله مدیسن به رسمیت می شناسیم از دهه 1950 آغاز شد ، هنگامی که چند سیستم بیمارستان و مراکز درمانی دانشگاه شروع به یافتن راه هایی برای به اشتراک گذاری اطلاعات و تصاویر از طریق تلفن کردند. در یکی از اولین موفقیت ها ، دو مرکز درمانی در پنسیلوانیا توانستند تصاویر رادیولوژیک را از طریق تلفن برای هم منتقل کنند.

در روزهای اولیه ، تله مدیسن بیشتر برای ارتباط پزشكانی بود كه در یك مکان یك بیمار و در یك مکان دیگر به متخصصان متصل بودند ، استفاده می شد. این امر به نفع روستائیان و یا رسیدن به تجمعات دشوار که آنها به متخصصان دسترسی نداشتند ، بسیار سودمند بود. در طی چند دهه اخیر، تجهیزات لازم برای انجام بازدید از راه دور گران و فنی بود، بنابراین استفاده از این رویکرد ، در حالی که در حال رشد بود ، محدود شده بود.

ظهور عصر اینترنت ، تحولات عمیقی را در زمینه پزشکی از راه دور (تله مدیسن) به همراه آورد. گسترش وسایل هوشمند ، انتقال ویدئو با کیفیت بالا ، امکان ارائه مراقبت های بهداشتی از راه دور به بیماران در خانه ها ، محل های کار یا مراکز کمک به زندگی را به عنوان گزینه ای برای جایگزینی بازدیدهای حضوری، هم برای مراقبت های اولیه و هم برای متخصصان فراهم کرد.

تفاوت تله مدیسن و تله هلث

اگرچه این دو اصطلاح پزشکی از راه دور (تله مدیسن) و ارتباط سلامت (تله هلث) غالباً بطور متقابل مورد استفاده قرار می گیرند ، اما بین این دو تفاوت وجود دارد.

اصطلاح ارتباط سلامتی (تله هلث) شامل طیف گسترده ای از فناوری ها و خدمات برای ارائه خدمات درمانی به بیمار و بهبود سیستم ارائه خدمات درمانی به طور کلی است. تله هلث به دامنه وسیعی از خدمات مراقبت های بهداشتی از راه دور نسبت به تله مدیسن اشاره دارد. در حالی که پزشکی از راه دور به طور خاص به خدمات بالینی از راه دور دلالت می کند، اما ارتباط سلامت از راه دور می تواند علاوه بر خدمات بالینی ، به خدمات غیر کلینیکی از راه دور ، مانند آموزش ، جلسات اداری و ادامه آموزش پزشکی نیز اشاره کرد.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، مراقبت های بهداشتی شامل “نظارت ، ارتقاء سلامت و عملکردهای بهداشت عمومی” است.

تله مدیسن شامل استفاده از ارتباطات و نرم افزارهای الکترونیکی برای ارائه خدمات بالینی به بیماران بدون مراجعه حضوری می باشد. فناوری تله مدیسین غالباً برای ویزیت های پیگیری ، مدیریت شرایط مزمن ، مدیریت دارو ، مشاوره تخصصی و تعدادی دیگر از خدمات کلینیکی مورد استفاده قرار می گیرد که از طریق ارتباطات ویدیویی و صوتی ایمن از راه دور قابل ارائه است.

فواید تله مدیسن

استفاده از تله مدیسن به عنوان جایگزینی برای مراجعه حضوری ، مزایای بسیاری برای بیماران و ارائه دهندگان دارد.

بیماران از مزایای:

  • زمان کمتر استفاده می‌شود
  • هزینه سفر ندارد
  • دخالت کمتر در مسئولیت های مراقبت از کودک یا بزرگتر
  • حریم خصوصی
  • عدم قرار گرفتن در معرض سایر بیماران بالقوه مسری

اما مزایای آن برای ارائه دهندگان:

  • افزایش درآمد
  • راندمان اداری بهبود یافته است
  • پاسخ به تهدید رقابتی کلینیک های بهداشت و درمان کوچک و ارائه دهندگان آنلاین
  • بهتر بیمار پیگیری می‌شود و نتایج درمانی را بهبود می بخشد
  • قرار ملاقات ها و لغو های کمتری شکل می‌گیرد
  • بازپرداخت راحت برای بیمه خصوصی

برنامه های کاربردی در تله مدیسن (اپلیکیشن)

محدودیت های کمی در مورد نحوه استفاده از پزشکی از راه دور وجود دارد. در اینجا چند نمونه از چگونگی استفاده اپلیکیشن های امروزی آورده شده است.

بازدیدهای پیگیری Follow-up visits

استفاده از نرم افزارهای بهداشتی برای ویزیت های پیگیری روزمره نه تنها برای ارائه دهندگان و بیماران کارآمدتر است ، بلکه احتمال پیگیری ، کاهش قرار ملاقات های لغو شده و بهبود نتایج بیمار را نیز افزایش می دهد.

مدیریت بیماری مزمن از راه دور Remote chronic disease

افزایش فزاینده بیماری های مزمن یک چالش اساسی برای سیستم بهداشتی است. این یک دلیل اصلی برای استفاده از نرم افزار تله مدیسن است زیرا این امر باعث می شود تا کنترل بیماران بر سلامتی خود آسان تر و کم هزینه تر باشد.

مراقبت از راه دور بعد از بستری Remote chronic disease

یک برنامه از راه دور برای بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب ، بستری در بیمارستان 30 روزه را 73 درصد و بستری شش ماهه را 50 درصد کاهش داده است.

پشتیبانی مراقبت های پیشگیرانه Preventative care support

کاهش وزن و ترک سیگار کلیدهای اصلی برای کاهش بیماریهای قلبی و تعدادی دیگر از آنها است. پزشکی از راه دور می تواند ابزاری با ارزش در ارتباط بین ارائه دهندگان با بیماران باشد تا اطمینان نهایی حاصل شود.

تله مدیسن مستقر در مدرسه School based telehealth

هنگامی که کودکان در مدرسه بیمار می شوند ، ممکن است به یک پرستار مراجعه کنند یا توسط والدینشان به یک مرکز مراقبت فوری منتقل شوند. برخی از شرکت های نوآوری برای انجام ملاقات های از راه دور از مدرسه با پزشکان همکاری کرده اند. ارائه دهنده خدمات می تواند فوریت پرونده را ارزیابی کرده و دستورالعمل یا اطمینان خاطر را به والدین ارائه دهد.

مرکز پشتیبانی مسکونی Assisted living center support

قبلاً ثابت شده است كه نرم افزار تله مدیسن در نگهداری از بیمار در اماكن مسكونی مفید است. این مشکلات اغلب در شب یا روزهای آخر هفته رخ می دهد ، و حتی برای مشکلات کمتر اهمیت هم بستری شدن در بیمارستان تنها گزینه است. با استفاده از تله مدیسن ، پزشکان در تماس با شما می توانند یک ملاقات از راه دور انجام دهند تا تشخیص دهند که آیا بستری شدن در بیمارستان ضروری است.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

4.9/5 - (43 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره تله مدیسن;

  1. دنیا در حال استفاده از تله مدیسن هست اونوقت ما صبح باید از بیمارستان وقت بگیریم

  2. دنیا در حال استفاده از تله مدیسن هست اونوقت ما صبح باید از بیمارستان وقت بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 9 =