نوع جدید ویروس کرونا “کووید-22” می‌تواند کشنده‌تر از دلتا باشد

یک کارشناس سوئیسی هشدار داده است که نوع جدیدی با نام کووید-22 در حال ظهور است که می‌تواند کشنده تر از نوع دلتا باشد.

به گفته پروفسور ایمونولوژیست، دکتر سای ردی، ما باید برای یک نوع جدید در حال ظهور در سال 2022 آماده شویم که می‌تواند خطر بزرگی را به همراه داشته باشد.

این دانشمند مستقر در زوریخ سوئیس، هشدار داد که اجتناب ناپذیر است که انواع موجود: مانند دلتا (هند)، بتا (آفریقای جنوبی) و گاما (برزیل)، ترکیب شوند تا یک گونه قوی تر درست شود.

وی گفت: کووید-22 می‌تواند بدتر از چیزی باشد که اکنون شاهد آن هستیم.

اگر چنین گونه‌ای ظاهر شود، ما باید آن را در اسرع وقت تشخیص دهیم و تولید کنندگان واکسن باید سریع واکسن را تطبیق دهند. چون ظهور این نوع جدید خطر بزرگی است و ما باید خود را برای آن آماده کنیم.

دکتر ردی در گفتگو با روزنامه آلمانی بلیک گفت که دلتا واگیردارترین نوع تا الان بوده، و آن را “کووید-21” نامید.

جهش فرار

این نوع جدید جهش فرار دارد (ویژگی هایی ژنتیکی که به ویروس کمک می‌کند تا از سیستم ایمنی فرار کند).

جهش های فرار، که در انواع جهش های کووید 19 مشاهده می‌شود، به این معنی است که واکسن ها کم اثر می‌شوند و ممکن است برای محافظت از جمعیت نیاز به اصلاح داشته باشند.

دکتر ردی گفت ترکیبی از این عوامل ممکن است، کشنده تر، قابل انتقال یا فرار از سیستم ایمنی بدن خواهد بود که در آینده نزدیک مشکلی ایجاد خواهد کرد.

این مرحله بعدی همه گیری است که بتا یا گاما عفونی تر می‌شوند یا دلتا جهش های فرار ایجاد می‌کند. این مشکل بزرگ سال آینده خواهد بود.

انتظار می‌رود در آینده انواع مختلفی از این کووید ایجاد شود، زیرا این بخشی طبیعی از تکامل ویروس ها است. همچنین اکنون نمی‌توان پیش بینی کرد که آیا آن جهش ها اهمیت خواهند یافت یا نه.

گروهی از دانشمندان که به دولت انگلیس توصیه کردند: واکسن ها ایمنی مطلق را ایجاد نمی‌کنند.

در مقاله‌ای که به تازگی منتشر شد، بیان شد که احتمال اینکه کووید کشنده تر شود زیاد است؛ زیرا ویروس هنوز در سطح بالایی در جهان گسترش می‌یابد.

این مقاله بر اهمیت حفظ کمپین های تقویت کننده تأکید می‌کند. فایده کمپین‌های تقویت کننده این است که مطمئن شوید افراد حداکثر محافظت ممکن را دارند.

زیرا ایمنی با گذشت زمان کاهش می‌یابد و به طور بالقوه آنها می‌توانند در برابر انواع جدید آسیب پذیر شوند.

منبع: news.com.au

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + پنج =