نتایج آزمایش داروی «رمدیسیویر» اعلام شد

نتایج اولیه آزمایش داروی «رمدیسیویر» روی ۵۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا، اروپا و کانادا نویدبخش بوده و ۶۸ درصد این بیماران بهبود یافتند.

به نقل از بلومبرگ، نتایج اولیه تست داروی «رمدیسیویر» روی بیماران بدحال مبتلا به ویروس کرونا رضایتبخش بوده است. این امر محققان را امیدوار کرده که «رمدیسویر» احتمالاً نخستین درمان برای ویروس کرونا بوده است. شرکت گیلید ساینس این دارو را تولید کرده است.

این تحقیق در نشریه « New England Journal of Medicine» منتشر شده و بر اساس پیگیری درمان ۵۳ نفر در آمریکا، اروپا و کانادا است.

این بیماران به تنهایی قادر به تنفس نبوده‌اند، به طوری که نیمی از آنها از دستگاه‌های ونتیلاتور مکانیکی و ۴ نفر از ماشین‌های بای پس قلب و ریه استفاده می‌کردند. ۸ بیمار نیز از این تحقیق کنار گذاشته شدند؛ یکی از این افراد به دلیل دریافت دوز اشتباه دارو و ۷ نفر دیگر به دلیل نبود اطلاعات درباره چگونگی بهبود آنها.

تمام این بیماران به مدت ۱۰ روز دوزی از «رمدیسیویر» دریافت کردند. پس از ۱۸ روز، ۶۸ درصد بیماران بهبود یافتند و ۱۷ تن از ۳۰ بیماری که به دستگاه ونتیلاتور متصل بودند نیز از آن جدا شدند. تقریباً نیمی از بیماران شرکت کننده در این تحقیق از بیمارستان مرخص شدند و ۱۳ درصد آنها فوت کردند. در این میان نرخ مرگ و میر میان بیمارانی که به دستگاه ونتیلاتور متصل بودند نیز بالا بود. به طوری که ۱۸ درصد آنان فوت کردند.

جانات گرین مدیر اپیدمولوژی بیمارستانی در مرکز پزشکی سدار سینای در لس آنجلس می‌گوید: با توجه به این اطلاعات نمی‌توانیم به نتیجه‌ای قطعی برسیم اما مشاهدات مربوط به گروهی از بیماران بستری شده که «رمدیسیویر» دریافت کرده‌اند، نوید بخش بوده است.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهی در “نتایج آزمایش داروی «رمدیسیویر» اعلام شد

  1. باید داروی رمدیسیویر در بیمارستان باشد و به قیمت مناسب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =