بازار تجهیزات دیالیز

بررسی بازار تجهیزات دیالیز در جهان از 2015-2019

بزرگترین و سریعترین بازار در حال رشد دستگاه ها و تجهیزات دیالیز کجاست؟ ارتباط بازار با اقتصاد کلان، جمعیتی و سایر بازارهای مشابه چگونه است؟ چه نیروهایی بازار را به سمت جلو سوق می دهد؟ این گزارش به همه این سؤالات و بسیاری دیگر پاسخ می دهد.

بازار جهانی دستگاه ها و تجهیزات دیالیز در سال 2018 حدود 6.3 میلیارد دلار ارزش داشته است و پیش بینی تا سال 2022 به 7.86 میلیارد دلار برسد.

آمریکای شمالی بزرگترین منطقه در بازار دستگاه‌ها و تجهیزات دیالیز در سال 2018 بود. پیش بینی می شود این منطقه طی 5 سال آینده بزرگترین بازار باشد.

شیوع فزاینده نارسایی کلیه ، بازار را به سوی نیاز به وسایل و تجهیزات دیالیز سوق می دهد. هدف اصلی دستگاه‌ها و تجهیزات دیالیز فیلتر کردن مصنوعی خون برای خلاص شدن از شر هرگونه سموم موجود در خون و جلوگیری از رسیدن چنین مواد زاید به مقادیر خطرناک است.

بیماری مزمن کلیه، شرایطی است که کلیه ها آسیب می بینند و نمی توانند خون را فیلتر کنند. براساس گزارش‌هایی درخصوی بیماران کلیوی، تا سال 2019 ، 30 میلیون آمریکایی مبتلا به بیماری کلیوی شدند و 90٪ از مردم از آن بی اطلاع هستند. 1 نفر از 3نفر آمریکایی خطر ابتلا به بیماری را دارد. در ایالات متحده آمریکا بیماری کلیه نهمین عامل اصلی مرگ و میر است.

انجام دیالیز برای بیماران کلیوی

جمع‌آوری محصولات عمده ترین محدودیت در بازار دستگاه‌ها و تجهیزات دیالیز بوده است. جمع‌آوری محصولات اقداماتی است که توسط سازمان‌ها یا هر مقام نظارتی برای حذف محصول یا دستگاه از بازار انجام می شود. دستگاهها و تجهیزات دیالیز در صورت عدم انجام عملکردهایی که برای آنها ساخته شده از بازار خارج می شوند.

به عنوان مثال، در آوریل سال 2016 ، شرکت براوون مدیکال سیستم های همودیالیز را بخاطر حسگرهای هدایت نقص معیوب فراخوانی می کند. این دستگاه در معالجه بیماری مزمن کلیه و برای بیمارانی استفاده می شود که کلیه آنها دیگر به اندازه کافی سالم نیست تا فیلتر خون شود و از شر ضایعات و مایعات اضافی خلاص شوند. به شکل مشابه، در 14 دسامبر سال 2017 ، دیالیزر، وسیله ای از گروه مراقبت های پزشکی Fresenius به دلیل پیام نامعتبر در تجهیزات در هنگام استفاده از برنامه پایدار دیالیز با راندمان پایین هم جمع‌آوری گردید.

آخرین روند موجود در بازار دستگاه ها و تجهیزات دیالیز، استفاده از فناوری برای تولید محصولات نوآورانه است که می تواند عملکرد آن را ارتقا بخشد. برای افزایش کیفیت دستگاه ها، روش‌های جدیدی برای سرعت بخشیدن به روند فیلتر خون و بهبود فرایند کلی تصفیه تدوین شده است.

در نتیجه محصولات فناوری پیشرفته مانند رواکلییر(Revaclear High-Flux Dialyzer) تولید شده توسط شرکت بکستر، با بهبود سرعت فیلتر خون در حال حرکت، فرآیند تصفیه خون را بهبود می بخشد. این دیالیز کننده‌های قابل برگشتی، دستگاه هایی هستند که همزمان با همودیالیز می توانند به تشخیص نارسایی کلیه نیز کمک کنند. انتظار می رود با پیشرفت فناوری، نوآوری در دستگاه ها هم ادامه یابد.

در ژانویه سال 2019 ، یک دستگاه دیالیز قابل حمل توسط شرکت AWAK که در سنگاپور مستقر است تولید شده است. تولید این دستگاه موفقیت بزرگی بود و توسط بیماران مبتلا به بیماری کلیوی تا مرحله نهایی مورد استفاده قرار گرفت. طبق آزمایش بالینی دستگاه دیالیز قابل حمل AWAK که در بیمارستان عمومی سنگاپور انجام شده است، این دستگاه به طور موثری تجمع سموم را از بدن خارج می کند.

اقتباس شده از سایت: ریسرچ اند مارکت

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهی در “بازار تجهیزات دیالیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شانزده =