مشکلی برای تأمین داروهای بیماران کرونایی نداریم

محمد رضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری با اشاره به بحران کرونا در جهان، اظهار داشت: امروز ما در تولید ماسک ظرفیت خوبی داریم و 8 برابر معمول افزایش تولید داریم.

وی ادامه داد: اکنون از تولید 120 هزار تولید ماسک به 800 هزار ماسک رسیده ایم ؛ ضمن اینکه امروز به هیچ وجه کمبود دارو در روزهای اول شیوع کرونا را نداریم و نیاز کشور در خصوص دارو را در داخل تأمین کرده ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه همکاری بین بخشی خوبی بین سازمان غذا و دارو، وزارت صمت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان، قوه قضائیه و تعزیرات حکومتی وجود دارد، گفت: اکنون این یک تجربه جدید مدیریتی است.

شانه ساز اضافه کرد: سرعت عملی در صدور مجوز کالاهاو تسریع در واردات وجود دارد و در بسیاری موارد کمتر از یک روز کاری این مجوزها صادر می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: اکنون در نقطه‌ای قرار داریم که بخش زیادی از نیاز کشور را می‌توانیم مرتفع کنیم؛ضمن اینکه اکنون بیش از 85 هزار ماسک N95 تولید می‌کنیم و بیش از حدود 50 هزار ظرفیت تولید لباس را داریم.

وی با بیان اینکه میزان تولید محلول ضد عفونی کننده  اکنون به قریب 10 برابر شرایط قبل از بحران کرونا رسیده است، بیان داشت: در هفته‌های اول به دلیل حجم زیاد نیاز با مشکلاتی روبرو بودیم اما امروز به هیچ وجه آن کمبودهای روزهای اول را نداریم و برطرف شده است.

شانه ساز با اشاره به اینکه ظرف یکی دو هفته دیگر نیز از واردات بی نیاز می‌شویم، گفت: ما می‌توانیم نیاز خود را در  داخل برطرف کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه محلول ضد عفونی کننده در داروخانه‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت جهادی ماسک را برای توزیع درداروخانه‌ها تامین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی توصیه نمی‌کند مردم عادی از ماسک استفاده کنند، ابراز داشت: امروز در خصوص دارو، تولید کننده داخلی تمام داروهایی را که بر اساس نظر کمیته علمی تأیید شده  در داخل تولید می‌کنید و اگر نیاز باشد صادر نیز می‌کنیم.

5/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهی در “مشکلی برای تأمین داروهای بیماران کرونایی نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =