مزایا و ویزگی های فلفل قرمز

فلفل ها مزایای زیادی دارند. آنها کالری کمی دارند و از تغذیه خوبی برخوردار هستند. همه انواع آن مخصوصا فلفل قرمز منابع عالی ویتامین های A و C، پتاسیم، اسید فولیک و فیبر می‌باشد. به علاوه، آنهایی که ادویه دار هستند، غذای ملایم را زنده می‌کنند و باعث رضایت بیشتر آن می‌شوند.

فلفل ها در هر اندازه و رنگی وجود دارند. برخی گرما را بسته بندی می‌کنند. دیگران شیرین هستند. می‌توانید آنها را تازه، یخ زده، خشک یا کنسروی تهیه کنید.

فلفل دلمه ای – سبز، نارنجی، زرد و قرمز – را در بقالی یا در سالاد مشاهده کرده‌اید. فلفل قرمز بیشترین میزان تغذیه را دارد، زیرا بیشترین مدت زمان را در تولید خود داشته است.

فلفل سبز زودتر از موعد برداشت می‌شود، قبل از اینکه زرد، نارنجی و سپس قرمز شود. در مقایسه با فلفل دلمه ای سبز، فلفل قرمز تقریباً ۱۱ برابر بتاکاروتن و ۱.۵ برابر ویتامین C بیشتری دارد. در این مطلب خواهید خواند:

چگونگی مصرف فلفل

فلفل بسیار متنوع است و شما می‌توانید آن را خام به همه چیز، از دیس و سالاد گرفته تا غذاهای ماکارونی اضافه کنید.

تفت دادن فلفل نیز آسان است. یک شکاف کوچک نزدیک ساقه ها ببرید و آن را کباب یا بریل کنید تا سیاه شود. سپس قبل از خراش دادن پوست و از بین بردن ساقه، هسته و دانه ها، آنها را با قرار گرفتن در داخل یک کیسه پلاستیکی بخار دهید.

کار با فلفل قرمز

هنگام کار با فلفل تند، به یاد داشته باشید که آنها می‌توانند پوست و چشم شما را بسوزانند. در حالی که دستکش دارید از آن استفاده کنید، دستها را از صورت دور نگه دارید و به محض پایان کار دستان خود را بشویید.

یک لیوان شیر کامل یا کم چرب را نیز برای مواقع برخورد فلفل به صورت در نزدیکی خود نگه دارید. کپسایسین در آب حل نمی‌شود. برای خنثی سازی سوزش آن به مقداری چربی نیاز دارید.

آیا برای کاهش وزن مفید است

  • کپسایسین: ثابت شده است که کپسایسین در فلفل های تند (از جمله چیلیس و پودر کاین) باعث افزایش متابولیسم و همچنین سرکوب اشتها می‌شود. با گذشت زمان، این اثر ممکن است در مورد کاهش وزن مزیت بیشتری به شما بدهد اما این چربی هارا ذوب نمی‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به طور معمول غذاهای پرادویه می‌خورند از بالا بودن درجه حرارت بدن سود می‌برند.

به نظر می‌رسد کپسایسین با افزایش دمای بدن بر متابولیسم تأثیر می‌گذارد و این باعث می‌شود انرژی بیشتری مصرف شود.

  • دی هیدرو کپسیه (DCT): پسر عموی کپسایسین، DCT در از فلفل های چیلی خفیف ولی در شیرین زیاد یافت می‌شود که بعضی اوقات فلفل های CH-19 نامیده می‌شوند.

محققان دریافتند که DCT منهای احساس آتشین، به شکل کپسول مانند کپسایسین عمل می‌کند. در یک مطالعه کوچک، افرادی که این رژیم را در حالی که به مدت یک ماه رژیم پر پروتئین و بسیار کم کالری را دنبال می‌کردند، مصرف کردند و حدود ۱۰۰ کالری اضافی در روز می‌سوزانند.

با این حال، آنها بیش از افرادی که قرص دارونما مصرف می‌کنند وزن کم نکردند، شاید به این دلیل که رژیم غذایی آنها از قبل بسیار کم کالری بود. برای بررسی نتایج به مطالعات بزرگتر و طولانی تر نیاز است.

  • پیپرین: پیپرین در فلفل سیاه خشک یافت می‌شود، از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری می‌کند. دانشمندان فقط سلولهای موش را مطالعه کرده‌اند، بنابراین هیچ دلیلی بر اثرگذاری آن در افراد وجود ندارد.

اگر فلفل سیاه را دوست دارید، در صورت تمایل غذای خود را با آن مزه دار کنید. فاقد کالری است و فشار خون شما را افزایش نمی‌دهد ولی روی آن حساب نکنید تا لاغر شوید.

منبع: webmd

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *