مزایا و مضرات آلوئه ورا

آلوئه ورا چیست؟

آلوئه ورا ژلی از برگ گیاهان آلوئه است. هزاران سال مردم از آن برای بهبود و لطافت پوست استفاده کرده‌اند. آلوئه همچنین مدتهاست که برای بسیاری از بیماری ها از جمله یبوست و اختلالات پوستی یک درمان عامیانه است. تحقیقات امروزی در مورد فواید آلوئه ورا متفاوت می‌باشد، برخی شواهد نشان می‌دهد که می‌تواند باعث سرطان در حیوانات آزمایشگاهی شود.

هیچ ماده غذایی حاوی آلوئه ورا وجود ندارد، بنابراین باید آن را به صورت مکمل یا ژل مصرف کنید. برخی از اشکال آلوئه ورا نسبت به سایر موارد ایمن تر است و استفاده مزمن از آن دلسرد نمی‌شود.

چه چیز هایی را در این خواهید خواند:

موارد استفاده از آلوئه ورا چیست؟

تحقیقات قدیمی از استفاده آلوئه ورا به عنوان یک درمان پوستی، حداقل برای شرایط خاص پشتیبانی می‌کند. مطالعات نشان داده است که ژل آلوئه‌ورا ممکن است در درمان بیماری های پوستی موثر باشد از جمله:

  • پسوریازیس
  • سبوره
  • شوره سر
  • سوختگی جزئی
  • خراش پوست
  • پوستی که در اثر اشعه آسیب دیده است
  • زخم های تبخال
  • آکنه
  • شکاف مقعدی

همچنین شواهد زیادی وجود دارد که آب آلوئه، حاوی لاتکس، خوراکی است ملین قوی. در حقیقت، آب آلوئه یک بار در داروهای یبوست بدون نسخه فروخته می‌شد. اما از آنجا که ایمنی آلوئه کاملاً اثبات نشده بود، FDA در سال 2002 دستور داد ملین های بدون نسخه که حاوی آلوئه ورا هستند، یا دوباره فرموله شوند یا از قفسه های فروشگاه خارج شوند.

به نظر می‌رسد ژل آلوئه ورا از طریق خوراکی (خوراکی) به کاهش سطح قند خون در افراد دیابتی کمک می‌کند. همچنین ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند. نتایج مطالعات آلوئه‌ورا برای سایر شرایط پزشکی کمتر مشخص بوده است.

چه مقدار آلوئه‌ورا باید استفاده کنید؟

مقدار کرم ها و ژل های آلوئه ورا متفاوت است. برخی از کرم های سوختگی جزئی فقط 5/0 درصد آلوئه‌ورا دارند. سایر مواردی که برای پسوریازیس استفاده می‌شوند ممکن است تا 70٪ آلوئه‌ورا داشته باشند. به عنوان یک مکمل خوراکی، آلوئه هیچ دوز مشخصی ندارد.

برای یبوست، بعضی روزانه در صورت لزوم از 100-200 میلی گرم آب آلوئه – یا 50 میلی گرم عصاره آلوئه – استفاده می‌کنند. برای دیابت، روزانه 1 قاشق غذاخوری ژل آن استفاده می‌شود. دوزهای بالای خوراکی آلوئه یا لاتکس آلوئه خطرناک است. در مورد نحوه استفاده از آلوئه از پزشک خود راهنمایی بخواهید.

برداشت ژل آلوئه‌ورا

یافتن آلوئه‌ورا در فروشگاه آسان است. اگر می‌خواهید ژل آلوئه ورا خود را برداشت کنید، در اینجا نحوه جمع آوری ژل آورده شده است:

یک برگ خارجی را نزدیک به ساقه ببرید و آن را بشویید.
روی تخته برش ، سمت گرد و رو به بالا قرار دهید.
با استفاده از چاقو پوست اطراف لبه ها را جدا کنید.
سپس با استفاده از چاقو ژل را روی پوست باقیمانده بریزید.
آن را پوره یا له کنید.
اکنون شما ژل را دارید.

نکات مهم در مورد آلوئه‌ورا

قبل از استفاده با پزشک خود صحبت کنید. محققان در مورد استفاده مزمن آلوئه ورا هشدار می‌دهند. اما اگر محصول آلوئه فاقد آلوئین باشد (عصاره گیاهی که مشخص شده است باعث ایجاد سرطان روده بزرگ در موش صحرایی می‌شود) ممکن است به عنوان یک درمان موضعی برای آفتاب سوختگی خوب باشد. آلوین بین برگ خارجی گیاه آلوئه و مواد غلیظ داخل آن یافت می‌شود.

اثرات جانبی آلوئه‌ورا

آلوئه ورا موضعی ممکن است پوست شما را تحریک کند. آلوئه خوراکی، که دارای اثر ملین است و می‌تواند باعث اسهال شود. این ممکن است باعث عدم تعادل الکترولیت در خون افرادی شود که آلوئه را بیش از چند روز خورده‌اند.

همچنین می‌تواند روده بزرگ را لکه دار کند و در نتیجه کولونوسکوپی خوب به روده بزرگ نگاه کنید. بنابراین یک ماه قبل از انجام کولونوسکوپی از آن اجتناب کنید. ژل آلوئه، برای استفاده موضعی یا خوراکی، نباید فاقد آلوئین باشد که می‌تواند دستگاه گوارش را تحریک کند.

خطرات آلوئه ورا

از آلوئه ورا به صورت موضعی در بریدگی های عمیق یا سوختگی های شدید استفاده نکنید. افرادی که به سیر، پیاز حساسیت دارند به احتمال زیاد به آلوئه هم حساسیت دارند. دوزهای بالای آلوئه خوراکی خطرناک است. اگر مشکلات روده‌ای، بیماری قلبی، بواسیر، مشکلات کلیوی، دیابت یا عدم تعادل الکترولیت ها دارید، آلوئه خوراکی مصرف نکنید.

اگر مرتباً دارویی مصرف می‌کنید، قبل از شروع استفاده از مکمل های آلوئه با پزشک خود صحبت کنید. آنها می‌توانند با داروها و مکمل هایی مانند داروهای دیابت، داروهای قلب، ملین ها، استروئیدها و ریشه شیرین بیان ارتباط برقرار کنند. استفاده خوراکی از ژل آلوئه ورا همچنین ممکن است مانع جذب داروهایی شود که همزمان مصرف می‌شوند.

با توجه به کمبود شواهد در مورد ایمنی آن، مکمل های آلوئه‌ورا نباید توسط کودکان و زنان باردار یا شیرده به صورت خوراکی استفاده شوند و حتما باید در مورد چگونگی مصرف آلوئه ورا با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: webmd

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (40 امتیاز)

3 دیدگاه دربارهٔ «مزایا و مضرات آلوئه ورا;

  1. من برای پوست صورت استفاده می کنم خیلی برای پوست خوب است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =