غذاهای ضد التهاب طبیعی چیستند

داروهای ضد التهابی طبیعی غذاهایی هستند که می‌توانند از آنها برای کاهش التهاب استفاده کرد. اگر بیماری دارید که باعث التهاب می‌شود، تغییر عادات غذایی ممکن است کمک کند.

در حالی که دارو و سایر درمان ها مهم و تاثیرگذار هستند، بسیاری از متخصصان می‌گویند رژیم ضد التهابی نیز ممکن است مفید باشد.

اگر شما مبتلا به بیماری روماتیسم مفصلی هستید، تغییر آنچه در بشقاب شما است درمان جادویی نخواهد بود. اما یک رژیم غذایی ضد التهابی ممکن است تعداد مواردی را که دچار بیماری می‌شوید را کاهش دهد، یا به کاهش درد شما در چند مرحله کمک کند.

رژیم ضد التهابی به طور گسترده‌ای سالم تلقی می‌شود. حتی اگر به بیماری شما کمک نکند، می‌تواند شانس شما را برای مشکلات دیگر کاهش دهد. در این ملب خواهیم خواند:

غذاهای ضد التهاب

هر متخصص تغذیه شما را به خوردن غذاهای سالم تشویق می‌کند. آنها شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های گیاهی (مانند لوبیا و آجیل)، ماهی های چرب و گیاهان تازه و ادویه جات ترشی جات هستند.

میوه ها و سبزیجات: تحقیقات نشان می دهد سبزیجات برگ دار غنی از ویتامین K مانند اسفناج و کلم پیچ التهاب را کاهش می‌دهد، مانند کلم بروکلی و میوه‌هایی مانند گیلاس، تمشک و توت سیاه رنگ می‌دهند.

غلات کامل: بلغور، برنج قهوه‌ای، نان گندم کامل و سایر غلات تصفیه نشده دارای فیبر بالایی هستند و فیبر نیز ممکن است کمک کند.

لوبیا: فیبر بالایی دارد، علاوه بر این سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد ضدالتهابی است.

آجیل: آنها دارای چربی سالمی هستند که به توقف التهاب کمک می‌کند. (روغن زیتون و آووکادو نیز منابع خوبی هستند.) فقط یک مشت آجیل در روز بخورید، در غیر این صورت تبدیل به چربی و کالری اضافی می‌شود.

ماهی: آن را حداقل دوبار در هفته روی بشقاب خود قرار دهید. ماهی آزاد، ماهی تن و ساردین همگی دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که با التهاب مبارزه می‌کنند.

گیاهان و ادویه جات: زردچوبه که در پودر کاری یافت می‌شود، آنتی اکسیدان‌ها (همراه با طعم) را به غذای شما اضافه می‌کنند و این کار را با یک ماده قوی به نام کورکومین انجام می‌دهد. و سیر توانایی بدن شما را در ایجاد چیزهایی که باعث افزایش التهاب می‌شوند، محدود می‌کند.

غذاهای التهاب آور

در صورت داشتن التهاب، هر چیزی که بسیار فرآوری شده، بیش از حد چرب یا فوق العاده شیرین باشد، انتخاب مناسبی برای شما نیست.

شیرینی، کیک و کلوچه و نوشابه: مواد مغذی آنها زیاد نیست و پرخوری آنها آسان است که می‌تواند منجر به افزایش وزن، افزایش قند خون و کلسترول بالا شود.

شکر باعث می‌شود بدن شما پیام رسان های‌التهابی به نام سایتوکین ها را آزاد کند. نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین مقصر اصلی هستند. متخصصان رژیم های ضدالتهابی اغلب می‌گویند باید تمام قندهای اضافه شده، از جمله آگاوو و عسل را حذف کنید.

گوشت قرمز پرچرب و فرآوری شده (مانند هات داگ): اینها دارای چربی اشباع زیادی هستند که اگر روزانه بیش از مقدار کمی از آن دریافت کنید، می‌تواند باعث التهاب شود.

کره، شیر کامل و پنیر: باز هم، مشکل چربی‌های اشباع شده است. در عوض، محصولات لبنی کم چرب بخورید چون آنها التهابی محسوب نمی‌شوند.

سیب زمینی سرخ کرده، مرغ سرخ شده و سایر غذاهای سرخ شده: پختن آنها در روغن گیاهی برای آنها سالم نیست. روغن ذرت، روغن گلرنگ و سایر روغن های گیاهی همگی دارای اسیدهای چرب امگا ۶ هستند.

شما به مقداری امگا ۶ احتیاج دارید، اما اگر بیش از حد آن را دریافت کنید، تعادل بین امگا ۶ و امگا ۳ را در بدن خود از بین می‌برید و در نهایت با التهاب بیشتری مواجه می‌شوید.

خامه های قهوه، مارگارین و هر چیز دیگری با چربی ترانس: چربی های ترانس (به برچسب “روغن های تا حدی هیدروژنه” توجه کنید) کلسترول LDL را افزایش می‌دهند، که باعث التهاب می‌شود. هیچ مقدار مطمئنی برای خوردن وجود ندارد، بنابراین راه خود را بردارید.

گندم، چاودار و جو: تمرکز اینجا گلوتن است و بحث برانگیز است. افرادی که به بیماری سلیاک مبتلا هستند باید از مصرف گلوتن خودداری کنند. اما برای بقیه، این علم ثابت است که غلات کامل چیز خوبی است.

خطرات التهاب مزمن

التها‌ب به طور طبیعی در بدن شما اتفاق می‌افتد. از شما در برابر سموم، عفونت و جراحت محافظت می‌کند، اما اگر بیش از حد اتفاق بیفتد، می‌تواند باعث بیماری شود. متخصصان التهاب طولانی مدت (مزمن) را به موارد زیر مرتبط می‌کنند:

  • سرطان
  • بیماری قلبی
  • دیابت
  • بیماری آلزایمر
  • افسردگی

منبع: webmd

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

۵/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *