شیر مادران واکسینه شده در برابر کرونا، حاوی آنتی بادی است

نتایج یک آزمایش جدید در دانشگاه فلوریدای آمریکا تایید می‌کند شیر مادرانی که واکسن کووید-19 تزریق کرده اند، حاوی آنتی بادی است.

متخصصان آمریکایی در یک بررسی دریافتند: مادران شیردهی که در برابر بیماری کووید-19 واکسینه شده‌اند، شیرشان حاوی میزان قابل توجهی از آنتی بادی است که می‌تواند از نوزاد در برابر بیماری محافظت کند.

آنها اظهار داشتند: یافته‌های ما نشان می‌دهد که واکسیناسیون منجر به افزایش قابل توجه آنتی بادی علیه کروناویروس در شیر مادر می‌شود و می‌توان گفت مادران واکسینه شده می‌توانند ایمنی را به نوزادان خود منتقل کنند. هرچند لازم است این موضوع با انجام تحقیقات بیشتری تایید شود.

زمانی که نوزادان متولد می‌شوند، سیستم ایمنی بدن آنان تکامل پیدا نکرده است. بنابراین بدن نوزادان نمی‌تواند به تنهایی با عفونت ها مقابله کند. همچنین بدن آنان نمی‌تواند به برخی انواع واکسن واکنش نشان دهد.

به گفته محققان در این دوره زمانی حساس، شیر مادر می‌تواند مصونیت لازم را در نوزاد ایجاد کند.

در این بررسی 21 نفر از اعضای کادر درمان که نوزادشان را با شیر خود تغذیه می کردند و به بیماری کووید-19 مبتلا نشده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند.

محققان نمونه شیر و خون آنان را پیش از واکسیناسیون، پس از تزریق دُز نخست و پس از دُز دوم مورد آزمایش قرار دادند.

متخصصان آمریکایی اظهار کردند: ما شاهد واکنش آنتی بادی قوی در خون و شیر مادر بعد از تزریق دُز دوم واکسن بودیم که در مقایسه با سطح قبل از واکسیناسیون حدود صد برابر افزایش داشته است.

منبع: isna

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + شانزده =