سطح کلسترول می‌تواند به قلب شما آسیب برساند یا به آن کمک کند

LDL یا کلسترول “بد” یک عامل اصلی برای بیماری عروق کرونر قلب است. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیگار کشیدن، تأثیر تجمعی در طول زندگی دارد. هرچه مدت طولانی تری LDL در فرد وجود داشته باشد، خطر حمله قلبی یا ایست قلبی بیشتر می‌شود.

بیماری عروق کرونر قلب، همچنین به عنوان سخت شدن شریان‌ها شناخته می‌شود، علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است.

این بیماری در اثر تجمع پلاک در عروق ایجاد می‌شود که عروق را تنگ کرده و جریان خون اکسیژن دار به قلب را مسدود می‌کند.

غالباً افراد هیچ علامتی ندارند و تا سالها دچار درد قفسه سینه یا یک حادثه فاجعه بار مانند سکته قلبی نمی‌شوند از بیماری خود بی اطلاع هستند.

چهار مطالعه ldl

با استفاده از داده‌های چهار مطالعه بزرگ آینده نگر سلامت، محققان سطح LDL را در طول زمان در 18288 نفر که چندین آزمایش LDL در سنین مختلف انجام داده بودند، محاسبه کردند.

آنها قرار گرفتن تجمعی خود در معرض LDL را محاسبه کردند و به طور متوسط ​​16 سال سلامت خود را دنبال کردند.


مصرف لیگنان در وعده غذایی باعث کاهش ابتلا به بیماری کرونر قلب می‌شود


محققان دریافتند که هرچه فرد دارای سطوح بالای LDL باشد. صرف نظر از میزان LDL در میانسالی، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر بیشتر است.

در مقایسه با افرادی که در پایین ترین فصل برای مواجهه تجمعی بودند، در بالاترین ریسک 57 درصد افزایش یافت.

آنها هیچ گونه خطر افزایش یافته‌ای برای سکته مغزی یا نارسایی قلبی مرتبط با قرار گرفتن در معرض LDL تجمعی پیدا نکردند.

محققان پیشنهاد می‌کنند که عوامل زیادی می‌توانند در نارسایی قلبی نقش داشته باشند و در مطالعه آنها موارد سکته مغزی بسیار کم بوده است تا به اهمیت آماری دست یابد.

این مطالعه از نظر نژاد و قومیت، جنس، سال تولد، شاخص توده بدن، سیگار کشیدن، لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL یا کلسترول خوب)، فشار خون، دیابت نوع 2 و استفاده از کاهنده چربی و فشار خون کنترل شد.

نتایج مطالعات ldl

در افراد زیر 40 سال، دستورالعمل‌های فعلی درمان با داروهای کاهنده سطح کلسترول ، استاتین را تنها با مقادیر LDL بالاتر از 190 توصیه می‌کند، اما محققان دریافتند که افزایش خطر بیماری عروق کرونر قلب ممکن است از سطح بسیار پایین تری شروع شود. (سطح LDL زیر 100 معمولاً طبیعی تلقی می شود.)

یی ژانگ، استادیار علوم پزشکی در کلمبیا، می‌گوید: ارقام ما نشان می‌دهد که خطر از سطح LDL تا 100 شروع می‌شود.


این داروی تجربی باعث کاهش سطح کلسترول به نصف می‌شود


این بدان معنا نیست که فرد زیر 40 سال با LDL 100 باید فوراً درمان را شروع کند. ما برای تعیین ترکیب بهینه سن و سطح LDL به شواهد بیشتری نیاز داریم.

دکتر تامارا هورویچ، متخصص قلب و استاد پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا، خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های پزشکی در مورد انتخاب افرادی که به درمان با استاتین نیاز دارند برای افراد مسن بسیار اهمیت دارد. زیرا افزایش سن عامل اصلی برای عوارض ناشی از بیماری‌های قلبی می‌باشد.

با این حال، او گفت: از مطالعات کالبد شکافی، ما مدتی است می‌دانیم که تصلب شرایین در عروق افراد جوان، از اوایل نوجوانی و 20 سالگی شروع می‌شود.

من فکر می‌کنم این مطالعه ممکن است پزشکان را ترغیب کند که سوزن را در سن شروع به عقب برگردانند یا حداقل در مورد شروع درمان با استاتین فکر کنند.

به گفته دکتر ژانگ، جوانان دارای ریسک کوتاه مدت کمی هستند، اما خطر بلند مدت بالایی دارند. پیام اصلی این است که سعی کنیم LDL پایین را تا میانسالی حفظ کنیم. این امر خطر بیماری قلبی شما را کاهش می‌دهد.

منبع: nytimes

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یک =