سرنخ جدید کرونا: آنتی بادی ها و جهش های ژنتیکی

از ابتدای شیوع کرونا، دانشمندان تلاش کردند تا دریابند که چرا برخی از افراد به کرونا با علائم شدید مبتلا می‌شوند و برخی آلوده هستند اما علائمی را مشاهده نمی‌کنند. اکنون، تحقیقات جدید از موسسه ملی بهداشت و سایر موسسات نشان می‌دهد که برخی افراد دارای آنتی بادی هایی که گمراه هستند به نام اتوآنتی بادی ها.

این ها به جای حمله به عامل ویروس کرونا، به سیستم ایمنی بدن حمله می‌کنند. دیگران ممکن است جهش ژنتیکی داشته باشند که باعث شود سیستم ایمنی بدن آنها نتواند در برابر ویروس مقابله کند.

هر دو گروه در ایجاد پاسخهای ایمنی موثر که به آنچه اینترفرون نوع I نامیده می‌شود، یعنی گروهی از پروتئین ها که برای محافظت از سلول ها و بدن در برابر ویروس ها مورد نیاز است، تکیه می‌کنند.

در یک مطالعه، محققان دریافتند که از بین نزدیک به 660 فرد مبتلا به کرونا شدید، بسیاری از آنها دارای 13 تغییر در ژن های مرتبط با دفاع بدن در برابر ویروس عامل آنفلوانزا هستند. بیش از 3.5٪ کاملاً فاقد ژن عملکردی بودند. هنگامی که محققان به بررسی بیشتر پرداختند، دریافتند که سلولهای ایمنی گرفته شده از 3.5٪ نمی‌توانند در معرض ویروس کرونا، هیچ نوع اینترفرون نوع I قابل تشخیصی تولید کنند.

سیستم ایمنی ذاتی، که گاهی اوقات سیستم ایمنی عمومی نامیده می‌شود، اولین خط دفاعی بدن در برابر میکروب ها و سایر مهاجمان خارجی است. اگر سیستم ایمنی ذاتی نتواند وظیفه خود را انجام دهد و به میکروب خاص ایجاد کننده مشکل حمله کند، سیستم ایمنی تطبیقی​​، که گاهی اوقات به عنوان سیستم ایمنی تخصصی نیز شناخته می‌شود، کنترل می‌شود.

در تحقیقی که روی 1000 بیمار مبتلا به ذات الریه کرونا شدید انجام شد، بیش از 10٪ هنگام ابتلا به آنتی بادی ضد اینترفرون بودند. و 95٪ اینها مرد بودند که در تحقیقات دیگر مشخص شده است که احتمال ابتلا به عفونت شدید بیشتر است.

چشم انداز خبره

شین کروتی، PhD استاد مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و واکسن در موسسه ایمونولوژی لا ژولا در این باره می‌گوید: تکان دهنده ترین چیز [در مورد تحقیق] این است که بسیاری از افراد در حال ساخت آنتی بادی هایی هستند که اینترفرون نوع 1 را مسدود می‌کنند. کالیفرنیا او در تحقیقات جدید دخیل نبود اما اخیراً در کرونا منتشر کرده است.

آنچه این نشان می‌دهد این است که افرادی، تقریباً همه مردان، به دلایل نامشخصی وجود دارند که این آنتی بادی ها را علیه پروتئین های ضد ویروسی خود، یعنی اینترفرون نوع 1 دارند. سپس وقتی این افراد [توسط افراد آلوده] سرفه می‌کنند، واقعاً می‌دانند بدن خود مانع از پاسخ ایمنی ذاتی می‌شود.

وی می‌گوید، بسیاری از تحقیقات منتشر شده در مورد کرونا مربوط به پاسخ ایمنی ذاتی است. وی پاسخ ذاتی را با نوعی زنگ خطر دزدگیر مقایسه می‌کند که قبل از شروع سیستم ایمنی تطبیقی ​​روشن می‌شود. پاسخ سریع توسط سیستم ایمنی ذاتی ما برای جلوگیری از این ویروس مهم است.

کروتی می‌گوید، افراد می‌توانند از نظر این آنتی بادی ها آزمایش شوند. وی در مورد تحقیق می‌گوید: این اطلاعات واقعاً ارزشمندی است. هرچه بیشتر بتوانید بیماران را دسته بندی کنید، بیشتر احتمال دارد که با روش های درمانی [متناسب] روبرو شوید.

منبع: webmd

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهی در “سرنخ جدید کرونا: آنتی بادی ها و جهش های ژنتیکی

  1. بعضی از اتوآنتی بادی ها به جای حمله به عامل ویروس کرونا، به سیستم ایمنی بدن حمله می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + پانزده =