ساخت واکسن مالاریا با الهام از واکسن کرونا

BioNTech، شرکت پیشگام mRNA که مسئول یکی از اولین واکسن های کووید 19 در جهان است، اکنون به دنبال تولید واکسن مالاریا mRNA است.

با همکاری سازمان بهداشت جهانی، این شرکت امیدوار است که آزمایشات بالینی انسان را در سال آینده آغاز کند.

هجده ماه پیش فناوری واکسن mRNA یک محوطه تجربی و اثبات نشده بود که در حاشیه علم جریان اصلی نشسته بود.

موفقیت خارق العاده دو واکسن mRNA کووید 19 در سال 2020 منجر به تعدادی نوآوری جدید در افق چشم انداز شده است.

BioNTech در حال حاضر به دنبال موفقیت COVID-19 خود با چندین واکسن mRNA جدید در حال توسعه است. در کنار واکسن های mRNA اچ آی وی و سل، این شرکت اکنون از تولید واکسن مالاریا خبر داده است.


واکسن جدید مقاوم به هر چهار گونه آنفلوانزا با الهام از واکسن کرونا


این پروژه گسترده بخشی از یک ابتکار عمل بیشتر برای از بین بردن مالاریا است. فراتر از تولید و آزمایش واکسن مالاریا mRNA ،BioNTech در حال همکاری با سازمان بهداشت جهانی و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آفریقا برای ایجاد امکانات تولید mRNA در آفریقا است.

هدف افزایش دسترسی به این واکسن ها در کشورهای با درآمد کم و متوسط می‌باشد، بنابراین هنگامی که یک واکسن در آزمایشات موفقیت آمیز باشد، می‌تواند به سرعت تولید و در مکانهایی که بیشترین نیاز را دارند توزیع شود.

اوگور شاهین مدیر عامل BioNTech می‌گوید: ما بیش از اینکه از بخشی از تلاش های مشترک پروژه ریشه کن کردن مالاریا باشیم سپاسگزاریم.

همراه با شرکای خود، تمام تلاش خود را برای تولید واکسن مالاریا مبتنی بر mRNA انجام خواهیم داد که از بیماری جلوگیری می‌کند، مرگ و میر را کاهش می‌دهد و یک راه حل پایدار را برای قاره آفریقا و سایر مناطق تحت تأثیر این بیماری تضمین می‌کند.

چالش فعلی در ایجاد واکسن مالاریا mRNA موثر بهترین آنتی ژن مورد استفاده در واکسن است. برای مثال واکسنهای COVID-19 mRNA، کارخانه های تولید پروتئین را در سلولهای ما هدایت می‌کنند تا پروتئین ناخوشایند ویروس کرونا را تولید کنند.

بیشتر واکسن های مالاریا در حال تکامل به سیستم ایمنی بدن ما می‌آموزد که پروتئین سیرپپروزوئیت (CSP) را تشخیص دهد. این پروتئین در مراحل اولیه عفونت توسط انگل مالاریا ترشح می‌شود.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =