رژیم غذایی سالم وگان ، ممکن است باعث افزایش سلامتی در زندگی شود

رژیم غذایی گیاهی باعث سلامت در پیری می‌شود و می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و متابولیک از جمله دیابت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه، به راحتی در ایالات متحده رایج شده‌اند. یک گزارش در سال 2017 تخمین‌زده است که 6٪ از افراد ایالات متحده رژیم وگان دارند، این رقم در سال 2014 تنها 1٪ بود.

رژیم غذایی مبتنی بر گیاه مزایای زیادی برای سلامتی به همراه دارد. این رژیم از نظر فیبر و کلسترول و چربی پایین تر از رژیم غذایی همه‌گیر است و در شاخص خوردن سالم نمره بالاتری دارد.

بررسی جدید شواهد موجود در مورد رژیم‌های غذایی گیاهی حاکی از آن است که ممکن است از افراد در برابر دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی نیز محافظت کند و می‌تواند مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلب و عروقی را در ایالات متحده کاهش دهد.

مناطق آبی

افرادی که رژیم‌های غذایی گیاهی دارند می‌توانند طولانی‌تر زندگی کنند. نویسندگان به مناطق آبی اشاره می‌کنند، جایی که مردم بیشتر از حد متوسط ​​زندگی می‌کنند. به عنوان نمونه می‌توان به لوما لیندا در کالیفرنیا، جایی که افراد تا 10 سال بیشتر از سایر افراد در کالیفرنیا زندگی می‌کنند، و اوکیناوا در ژاپن، که دارای بالاترین میزان امید به زندگی در جهان را دارد.

افراد در مناطق آبی علاوه بر این که سیگار نمی‌کشند و درگیر فعالیت بدنی متوسط هستند، تمایل به داشتن یک رژیم غذایی عمدتا گیاهی نیز دارند. به عنوان مثال، در اوکیناوا مردم رژیم غذایی پر از سیب زمینی شیرین، سبزیجات و محصولات سویا مصرف می‌کنند.

علاوه بر زندگی طولانی تر، افرادی که رژیم غذایی گیاهی می‌خورند ممکن است به مدت طولانی‌تر، بدنی سالم داشته باشند.

یک رویکرد برای پیشگیری از بیماری

اگرچه پیری اجتناب ناپذیر است اما نویسندگان می‌گویند، اتخاذ یک رژیم غذایی سالم و مبتنی بر گیاه می‌تواند به تأخیر در روند پیری و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سن، کمک کند. همچنین می‌تواند امید به زندگی در یک فرد را افزایش دهد.

این نتیجه گیری مطابق با یافته های Global Burden of Disease Study 2017 است که نشان داد کمبود میوه، سبزیجات و غلات سبوس دار و مصرف زیاد گوشت قرمز و مواد غذایی فرآوری شده، از عوامل خطر اصلی بیماری است.

منبع: medicalnewstoday

4.9/5 - (16 امتیاز)

3 دیدگاه دربارهٔ «رژیم غذایی سالم وگان ، ممکن است باعث افزایش سلامتی در زندگی شود;

  1. بله درست هست رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه برای سلامتی بسیار مفید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =