روند ابتلا به کرونا در البرز همچنان صعودی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه محدودیت‌های اعمال شده در کنترل کرونا اثر چندانی نداشته است، گفت: روند ابتلا به کرونا در البرز همچنان صعودی است و شاهد افزایش بستری‌ها و مرگ‌ و میرها هستیم.

دکتر سیدحسین اینانلو در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت کرونا در البرز گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های البرز بستری هستند و هر روز هم شاهد افزایش بستری‌ها و مرگ و میرها هستیم.

اینانلو افزود: آمار ابتلا به کرونا در البرز همچنان صعودی است و محدودیت‌هایی که اخیراً در استان اعمال شده تأثیر چندانی در کنترل بیماری نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: کادر درمان بیمارستان‌های استان خسته‌اند و بر همین اساس از مردم انتظار داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش خود را در کنترل کرونا ایفا کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص داروی رمدسیویر و نقش آن در درمان کرونا هم گفت: قبل از هر چیز باید گفت که کرونا هنوز هیچ درمان قطعی ندارد. در مورد داروی رمدسیویر هم باید گفت این دارو معجزه نمی‌کند و برای بیماران بدحال ممکن است پاسخگو نباشد.

وی ادامه داد: اگر در مراحل اولیه از رمدسیویر استفاده شود شاید موثر باشد اما این دارو معجزه نمی‌کند.

اینانلو خاطرنشان کرد: استفاده از رمدسیویر برای درمان کرونا توسط سازمان غذا و داروی چند کشور اروپایی مورد تأیید قرار گرفته و قبل از این در بیمارستان‌های ما هم به صورت محدود در دسترس بود اما از روز گذشته که تولید این دارو در داخل شروع شده است احتمالاً بیشتر در دسترس قرار گیرد.

منبع: ایسنا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهی در “روند ابتلا به کرونا در البرز همچنان صعودی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =