درمان سنگ کلیه با دستگاه CVAC

بیماری سنگ کلیه یک مشکل دردناک برای بیماران است و هر ساله مقادیر زیادی از منابع مراقبت های بهداشتی را مصرف می کند.

یک روش متداول برای برداشتن سنگ کلیه های بزرگ، یک کاتتر با یک نوک لیزری است. دکترها آن را در اندام قرار می‌دهند تا سنگ‌ها را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده تا بتوانند به طور طبیعی از سیستم ادراری عبور بکنند.

اما این مسیر همیشه طبق برنامه پیش نمی‌رود و قطعاتی که کلیه را ترک نمی‌کنند، منجر به درد یا عفونت می‌شود.

به امید جلوگیری از همه اینها، شرکت Calyxo، دستگاهی را با هدف حذف قطعات باقیمانده سنگ کلیه بلافاصله پس از روش های لیزر لیتوتریپسی برای شکستن سنگ‌ها، طراحی کرد.


تشخیص افراد در معرض سنگ کلیه در کمتر از ۳۰ دقیقه


آنها معتقدند راه حل‌هایشان نیازهای بیماران سنگ کلیه را بهتر برآورده و مراقبت از این بیماری را متحول می‌کند. جو کاتانیز، مدیر عامل شرکت، گفت: ما مشتاقانه منتظر استفاده از آخرین دور مالی برای توسعه محصول بیشتر و گسترش تیم خود هستیم.

سیستم آسپیراسیون CVAC شامل یک کاتتر منعطف است که می‌تواند به داخل هر کاسه گل کلیوی هدایت شود.

پس از تکمیل لیتوتریپسی لیزری، دستگاه CVAC یکی یکی به داخل هر کاسه گل کلیوی می‌رود. سپس ناحیه را آبیاری و تکه‌های باقی‌مانده سنگ‌های تخریب شده را از کلیه خارج می‌کند. همچنین پزشکان می‌توانند با استفاده از فناوری تصویربرداری استاندارد، حرکات دستگاه را در سراسر کلیه دنبال بکنند.

دستگاه کاتتر آسپیراسیون خلاء CVAC در ماه می 2020، توسط FDA تایید شد.

لوک داستر، مدیر ارشد سرمایه گذاری Calyxo گفت: Calyxo علاوه بر افزایش نیروی کار خود و گسترش در دسترس بودن سیستم CVAC، همچنین در حال برنامه ریزی برای توسعه فناوری‌های جدید دیگری برای کمک به درمان بیماری سنگ کلیه است.

منبع: fiercebiotech

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 15 =