خوردن میوه های خشک مرتبط با رژیم غذایی بهتر و سلامتی است

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که تشویق مردم به خوردن میوه خشک بیشتر و بدون شکر اضافه شده، می‌تواند روشی موثر برای افزایش مصرف مواد مغذی حیاتی در بدن آنها باشد.

براساس تجزیه و تحلیل اخیر، مصرف کم میوه در ایالات متحده و سایر کشورها عامل اصلی بیماری و ناتوانی ناشی از رژیم غذایی است.

میوه منبع خوبی از مواد مغذی مانند فیبر و پتاسیم است که بسیاری از افراد در رژیم غذایی خود ندارند. این ماده همچنین حاوی مواد مغذی فعال زیستی است که مزایای سلامتی اضافی از جمله پلی فنول ها و کاروتنوئیدها را فراهم می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیابت نوع ۲ همراه است.

با این حال، طبق گفته موسسه ملی سرطان، فقط حدود ۲۴٪ از زنان و ۱۴٪ از مردان در ایالات متحده مقدار توصیه شده روزانه میوه را می‌خورند.

عوامل مختلفی ممکن است در مصرف کم میوه تازه توسط افراد نقش داشته باشد، از جمله محدود بودن دسترسی، هزینه زیاد و فسادپذیری. توصیه به اینکه افراد میوه خشک بیشتری مصرف کنند می تواند یک راه حل باشد.

میوه خشک یک میان وعده سالم

میوه خشک از نظر هزینه، در دسترس بودن و سهولت ذخیره سازی و حمل و نقل مزایای زیادی نسبت به میوه تازه دارد. همچنین می‌تواند جایگزین مواد غذایی میان وعده‌ای ناسالم شود که سرشار از قند، نمک و چربی اشباع است.

در عین حال، نگرانی هایی در مورد مصرف بیش از حد که منجر به دریافت کالری بیش از حد می‌شود وجود دارد زیرا میوه خشک چنین میوه‌‌ای “انرژی متراکم” است.

مطالعات مشاهده‌ای قبلی نشان داده است که خوردن میوه خشک با فواید سلامتی همراه است. برای مثال افرادی که میوه خشک بیشتری مصرف می‌کنند ممکن است به طور کلی رژیم غذایی و سبک زندگی سالم تری داشته باشند.

مطالعه جدید محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در پارک دانشگاه با هدف مقایسه روزهایی که شرکت کنندگان خاص از خوردن میوه خشک با روزهایی که هیچ یک از آنها را نخورده بودند‌، کنار آمد.

آنها دریافتند که مردم تمایل دارند مواد مغذی کلیدی بیشتری را در روزهایی که میوه خشک مصرف می‌کنند، از جمله فیبر غذایی و پتاسیم مصرف کنند. با این حال، آنها کالری بیشتری نیز مصرف کردند.

والری سالیوان از دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ در بالتیمور، می‌گوید: “میوه خشک می‌تواند یک گزینه مناسب برای یک میان وعده مغذی باشد، اما ممکن است مصرف کنندگان مطمئن شوند که نسخه های شیرین بدون شکر اضافه شده را انتخاب می‌کنند.”

“اندازه های بخشی نیز می‌تواند مشکل باشد، زیرا یک وعده میوه خشک از زمانی که آب از آن خارج شده، کوچکتر از یک وعده تازه است. اما نکته مثبت این است که میوه خشک می‌تواند به افراد کمک کند تا به طور بالقوه میوه بیشتری مصرف کنند زیرا قابل حمل است، در قفسه ثابت است و حتی می‌تواند ارزان‌تر باشد. “

بررسی بهداشت و تغذیه

دانشمندان برای تجزیه و تحلیل خود، از پاسخ ۲۵۵۹۰ نفری که در نظر سنجی آزمایش ملی بهداشت و تغذیه (NHANES) 2007-2016 شرکت کرده‌اند، استفاده کردند.

پاسخ دهندگان اطلاعاتی را در مورد غذایی که در ۲۴ ساعت گذشته مصرف کرده‌اند (به نام “یادآوری رژیم غذایی) ارائه دادند.

میوه های خشک فقط ۳.۷٪ از کل میوه‌های مصرف شده را تشکیل می‌دهند. با این حال، در مجموع ۱۲۳۳ شرکت کننده گزارش کردند که از هر دو یادآوری رژیم غذایی، میوه خشک مصرف کرده‌اند که به دانشمندان اجازه می‌دهد میزان مصرف خود را در این روزها مقایسه کنند.

همچنین اطلاعات مربوط به سلامت شرکت کنندگان از جمله شاخص توده بدنی (BMI)، دور کمر و فشار خون در حالت استراحت در دسترس بود.

حتی پس از تنظیم عوامل دموگرافیک و سبک زندگی، شرکت کنندگانی که مقادیر قابل توجهی میوه خشک مصرف کرده بودند تمایل به داشتن رژیم های غذایی بهتر، BMI پایین تر، دور کمر کمتر و فشار خون سیستولیک پایین تر در مقایسه با افرادی که این رژیم را نداشتند، داشتند.

هنگامی که محققان روزهایی را که یک شرکت کننده میوه خشک مصرف می‌کرد با روزهایی که آن را مصرف نکردند مقایسه کردند، دریافتند که متوسط ​​دریافت کربوهیدرات کل، فیبر غذایی، پتاسیم و چربی اشباع نشده در روزهایی که میوه خشک مصرف می‌کنند بیشتر است.

سبک زندگی فعال

روی هم رفته، یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که میوه خشک مصرف می‌کنند، انرژی بیشتری را صرف جبران کالری اضافی می‌کنند.

پنی کریس-اترتون، استاد علوم تغذیه ایوان پیوگ در دانشگاه پن دولت.

وی افزود: “بنابراین، هنگام استفاده از میوه های خشک، به کالری توجه کنید و مطمئن شوید که کالری غذاهای کم مواد مغذی را جایگزین میوه های خشک می‌کنید تا بیشترین سود را از خوردن میوه های خشک داشته باشید.”

نویسندگان اذعان می کنند که مطالعه آنها ثابت نکرده است که خوردن میوه خشک باعث بهبود سلامتی می‌شود، فقط ارتباط بین این دو را کشف کردند. افرادی که احتمالاً میوه خشک مصرف می‌کنند ممکن است به دلایل دیگری مانند ورزش بیشتر یا زندگی با استرس کمتر سلامتی بهتری داشته باشند.

علاوه بر این، آنها متذکر شدند که این نظرسنجی به خاطره شرکت کنندگان از آنچه در ۲۴ ساعت گذشته خورده بودند و توانایی آنها برای تخمین دقیق مقادیر متکی بود.

منبع: medicalnewstoday

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *